Sledovaci zarizeni - VF

GT5 gt5@seznam.cz
Pondělí Březen 19 22:50:16 CET 2007

Presne to jsem myslel. Akorat mam obavu co se tyce velikosti anteny,
jednak te vysilaci a jednak te vyhledavaci ... pro 80m pasmo.
Nedela se nahodou ARDF na pasmo treba 27MHz ?

Co se tyce klicovani, to neni problem. To zajisti AVR mikroprocesor. Co
se tyce dekodovani morseovky, to at si zvladne sam.
no a ovladani citlivosti prijimace se dokazou naucit i deti, sam jsem
taky driv parkrat bezel ROB a slo to :).

LP.

-----------------------------------

Ovšem pokud se to po nárazu neroztříská. To může potkat i jinou
elektroniku. Pokud z toho modelu při nárazu  nevyběhnou baterky , nabo
nerozmačkaj připravenou "dohledávací " elektroniku.

    Já jsem asi před 2 lety tohle řešil pro svého kolegu modeláře  ROB (
dále jen Rádiový Orientační Běh) vysílačem. Funguje na 80m ( je zde
segment pro tyto účely používaný )
Vysílače pro ROB (ARDF) mohou provozovat dle platných předpisů i osoby
poučené držitelem radioamatérského povolení  - ovšem držitel povolení
však za jejich provoz odpovídá!!!!
Jelikož jsem držitelem HAM povolení, postavil jsem mu takový vysílač a
sehnal k němu klasický přijímač pro ROB 80  "robotek". ( taková oranžová
roura s černou hlavou -  feritkou a prutovou anténou se dvěma
ovládacími kolečky...... )   Nevidím v tom jinak žádný legislativní
problém,  při hledání modelu se nejedná o nic jiného, než o pravý ROB,
zde navíc opravdu jde o čas a o to je to větší "adrenalin"  Jednou
jedinkrát to použil, když model přistál na obilné louce a nebyl vidět.
Při testech éro odvezl za město a na mě čekal asi 2 hodiny, než jsem ho
našel. Chce to mít praxi s hledáním lišky, ovládání citlivosti přijímače
je nezbytné  - kdo to nikdy nedělal, bude nejspíš bloudit. Neznaje
morseovky tačí naladit nějaký maják a  můžete hledat třeba týden.. Hi
Je nutno použít jako idetifikační vysílání pouze mezinárodně používané
znaky:  MO, MOE, MOI, MOS, MOH, MO5 . Vysílání A1A modulací ( klíčovaná
nosná)  a s rychlostí vysílání znaků  35 -100 PARIS.  Je to třeba
postavit malé a  využít třeba časované zapínání s přestávkami.
Výhoda ROB pásma 80m oproti 2m je lepší ohyb za terén a přesnější
dohledávání bez odrazů.....

Honza