wobbler -> nyni DDS chip

n11444@seznam.cz n11444@seznam.cz
Čtvrtek Březen 15 14:49:44 CET 2007

Dobry den,
to prave je ten hlavni rozdil, proc chci pouzit ten novy IO. Preci jen do
tech 160MHz se jiz vejdou prijimace na 2m pasmo i treba NOAA satelity. Takze
by se s tim dali ladit vstupy prijimacu, s trocou prace anteny a s trouchou
dalsi prace by z toho sel udelat i spektralni analyzator.
Obvod, ktery jste pouzili Vy v Amaru je dobry, ale ma celkem dost pro mne
zbytecnych funkci a na 9858 jsem take koukal, ovsem jeji cena neni 300Kc,
ale tak o 1000Kc vic, coz uz se mi zase moc nezda.
Rad bych pouzil i obvod zapojeny v WOB70 (take AR, nebo zde
http://ok1fmf.net/phprs/download.php?sekce=3), ktery stabilizuje amplitudu
DDS chipu, ovsem netusim, zda to pojede i na tech 160MHz.

Jinak, co se tyce plosneho spoje, to neni problem. Bezne kreslim plosny spoj
v rastru 1 mils (0,02mm), takze tohle by se vyresilo celkem snadno.

A co se tyce ovladani, pravdepodobne to bude ridit nejaky PIC a cele se to
bude ovladat v PC. Zobrazeni na osciloskopu nebo TV je sice pekne, ale
tezkopadne a nepresne. Na PC je krasne videt presna frekvence a navic by se
zarizeni dalo pouzit i jako VF generator ci VF milivoltmetr :-)

ZN

----- Original Message -----
From: "Daniel VALUCH" <daniel.valuch@wanadoo.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 15, 2007 2:37 PM
Subject: Re: wobbler -> nyni DDS chip

> pouzitim obvodu 9859 neziskate o moc viac ako pouzitim DDSky, ktoru sme
publikovali v PE minuly rok. Jediny rozdiel je trochu sirsie pasmo, t.j.
miesto 120MHz sa dostanete niekde na 160MHz. Neviem ci ma zmysel koli tomu
navrjhovat nieco nove. V kazdom pripade sa da pouzit vsetok hardware, treba
navrhnut len maly plosak DDS modulu.
> Ak chcete naozaj vyrazne rozsirit frekvencne pasmo chodte do 9858. Sama
bezi do nejakych 400MHz, mate tam priamo na cipe PLL a zmiesavac. S pouzitim
externych VCO lahko pokryjete pasmo do 1-2GHz.
> Navrhnut plosak a zmerat to nie je najmensi problem. Problem je mat k tomu
napisany software, ktory vyuzije potencial toho zeleza. Takisto ako minule,
ak mi niekto zaruci ze napise kvalitny soft tak to zelezo rad zlepim. Obavam
sa ale ze pocet potencialnych pouzivatelov bude velmi maly na to aby sa to
oplatilo robit. Koli 3 ludom ktori si to mozno postavia sa neoplati s tym
"ondiať".