udrzi se data v RAM po vypnuti PC?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Březen 15 10:44:26 CET 2007

Zdravim,
  presne takto se to pouziva.
  Chipset ma radu internich, zcela nedokumentovanych registru (procez nekdy
dela potize psat na nej open source drivery napr. pro Linux) a bohate
postacuje jeden bitik jednoho z registru vyhradit pro tento ucel - zamezeni
flashovani az do pristiho resetu. K tomu, aby se mohl virus do BIOSu zapsat,
musel by byt aktivni jeste pred BIOSem, ktery mu normalne ten zakaz nastavi
(pokud to uzivatel nezrusi).
  Dalsi technikou je tzv. DUAL BIOS - Flash pamet je dostatecne velka na to,
aby udrzela 2 kopie BIOSu - pracovni a zalozni. Pokud by se pracovni kopie
porusila (napr. virem nebo nahodnym crashem), pri startu se to pozna (udela
se checksum ci lepe treba nejaky MD5 hash) a pokud nesedi, okamzite se
automaticky flashne BIOS z te zalozni pulky do pracovni. A ta zalozni pulka
je normalne odmapovana, takze ji nikdo, ani virus, nemuze ani "videt".
      S pozdravem Pavel Troller