Zesilovac k PC ?

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Březen 12 22:49:36 CET 2007

Teorie něco říká, ale praxe je zcela jiná. Kdyby klavír ladič naladil přesně
temperovaně, pak byste ho slyšel hrát falešně. Ucho je swiňa.

hledejte energetické rozložení spektra struny a odchylky harmonických
kmitočtů struny od základního kmitočtu. No a jsme skoro doma.

----- Original Message -----
From: "Lukas Grepl" <L.Grepl@sh.cvut.cz>

> Viděla jste někdy ladiče piána (ne pijana) při práci? A víte že oktáva na
> klavíru není přesně dvojnásobek ale o něco více? A víte proč? Zkuste
> popátrat, přinejhorším bych vám to napsal, ale je to fakt nadlouho a teď
> mám

No to by me zrovna dost zajimalo. Vzdycky jsem mel za to, ze i u ruzne
temperovanych ladeni je oktava vzdy presne dvojnasobek frekvence. U
rovnomerne temperovaneho ladeni, ktere se dnes v "bezne" hudbe pouziva
snad temer bezvyhradne to tedy plati urcite. Jak je to teda s tim
klavirem a proc? Nejake linky na toto tema?