Seznamovani se s linuxem

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Středa Březen 7 23:43:59 CET 2007

Je to OT, ale proc by skola mela o cokoliv prijit. My jsme v prvni mozne
chvili sit od AutoContu odkoupili se vsim vsudy za 1 Kc. Dokonce nam jeste po
odkupu prisla nejaka CDcka s updatama softwaru.

Jakub Serych

________________________________

	From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
On Behalf Of Ing. Karel Matějíček
	Sent: Wednesday, March 07, 2007 5:16 PM
	To: hw-list@list.hw.cz
	Subject: OT: Seznamovani se s linuxem

	Když už se tady probírá linux, měl bych prosbu. Trochu se starám u
manželky v základní škole o počítačovou učebnu vybudovanou v akci Indoš.
	Jde o sedm PC s W2000 a server. Vše je dodáno Autocontem a také
vzdáleně spravováno. Na serveru jde pouze spravovat účty pomocí nějaké
	jejich aplikace. V této škole používají pouze několik účtů (každý
učitel má svůj a žáci používají na jednotlivých PC stále stejný účet). Celá
síť jde
	neskutečně pomalu. Protože nejsou peníze a Autocont chce stále víc,
bude nutné smlouvu ukončit. Tím škola přijde i o SW. Zůstanou jí pouze
	W2000 (ty jsou na stanicích nutné, protože pochybuji, že by koupené
školské programy na Linuxu chodily). Přestože se SW pro server mám jen
	velmi malé zkušenosti, chtěl bych jim pomoci. Jinak je ředitelka
ochotná počítačovou učebnu klidně zavřít. Uvažuji o možnosti zrušit server,
	nainstalovat na něj také W2000 a počítače mít pouze v pracovní
skupině s tím, že velký disk na bývalém serveru by byl sdílený pro ukládání
dat.
	Také jsem trochu uvažoval o Linuxu. S tím už ale nemám zkušenosti
žádné. Alespoň by mně to donutilo se s ním seznámit. Výhoda je to, že
	pokud síť nebude spolehlivá, nic moc se neděje. Bohužel v okolí
neznám nikoho, kdo by mně radil. Měl bych proto na zdejší odborníky dotaz.
	Jáká distribuce by byla vhodná? Kde jí stáhnout? Je v ní vše potřebné
pro provoz serveru? Není někde nějaká kuchařka s postupem, jak vše co
	nejjednodušeji rozchodit? Kde začít? Pokud se snažím googlit, dostanu
tolik odkazů, že bych se v nich probíral týdny. Byl bych rád za konkrétní,
	osvědčený odkaz. Také by mě zajímal názor, jak síť zabezpečit
(antivir, firewall,...).