OT: Seznamovani se s linuxem

Petr Zapadlo zapadlo@melzer.cz
Středa Březen 7 09:10:55 CET 2007

Tento clanek me tak trochu nadzdvihl, i kdyz mu nelze cast  pravdy uprit.

Dne středa 07 březen 2007 08:46 Jan Waclawek napsal(a):
> Mno, teda ak mam Vas prispevok zhrnut v menej optimistickej tonine:
>
> - musite uz mat PC s Win, kde vsetko ide bez problemov, t.j. minimalne
> 2ks PC a jednu licenciu Win. Treba mat aj dve sady periferii (monitory,
> klavesnice)
Bylo receno, ze to lze nahradit vmware serverem a to tak ze dobre a zadarmo,
takze nic z vyse uvedeneho nepotrebujete.

> - musite mat ultrarychle pripojenie s neobmedzenym mnozstvom stahovanych
> dat (prip. prislusny rozpocet)
> - "samozrejme" musite to mat zosietovane
> - ak ste sa uz rozhodli ako linuxovy experiment pouzit nejaky starsi
> crep, musite mat len tak v sufliku extra RAM ci ine sucasti, pre pripad
> ze to "nepobezi"
> - mno a samozrejmostou je aj obrovsky disk na ktory sa cez apt-get
> nainstaluje "cokoliv"
> - no a musite mat cas, spustu casu
Pokud chcete jen pracovat, tak si to nechte od nekoho udelat, pokud tomu
chcete rozumnet, tak vam nic jineho nezbude nez se tomu venovat a je temer
jedno o ktery OS se konkretne jedna.

> Mne toto ako riesenie nepripada, mozete ma nazvat ze som negativisticky
> frflos...

:-)

> PS Ja s textovym rezimom samozrejme ziadny problem nemam, naopak,
> pracoval som aj na terminaloch aj cez telnet; ale vadi mi, ze v modernom
> linuxe su jednak tie stupidne oknoidne aplikacie ktore su zle, zle, zle,
> a druhak tie stupidne unixoidne dvojpismenove aplikacie ktore su zle,
> zle, zle. Ten MC nesiaha staremu dobremu VC ani po clenky. Zlaty DOS...
> A to pritom neznasam M$...

Pouzivam oba a nezda se mi ze by tam byl vyrazny rozdil, samozrejmne ze je MC
ve funkcich navrch, ale to  je dano moznostmi linuxu jako takoveho. kdyz si
tuhle mnozinu funkci odmyslim, tak je to totez.

Asi jste od doby MSDOSu znacne pozapomnel, protoze srovnavat prikazovy radek
MSDOSu a linuxu mi prijde komicke. Treba jen takovy elementarni pripad,
pojmenovat soubor jmenem obsahujici aktualni datum. V linuxu trivialita v
MSDOSu bez dodatecnych udelatek hola nemoznost.

:-)

S pozdravem
--
Petr "Zapik" Zapadlo