OT: Elektromobil
balu@home
daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Březen 1 20:51:30 CET 2007
no v prvom rade si skuste urobit kalkulaciu kolko energie so sebou
dokazete uviezt. To vam da hruby nacrt toho co mozete od takeho vozitka
ocakavat. Ak si dobre pamatam energia ulozena v akumulatoroch priusu
(300V/5Ah?) vystaci len na par km jazdy po rovine (asi 2 ak ma pamat
neklame).
Vyhoda elektromobilu by bola ze kineticka energia vozidla sa pri brzdeni
da rekuperovat, takze potrebujete pokryt len straty vyplivajuce z jazdy.
Na nete je plno tabuliek a udajov, skuste si pohladat aky je
aerodynamicky odpor bezneho vozidla, spocitajte kolko vykonu potrebujete
na jeho prekonanie pri urcitej rychlosti, pozrite si aky je typicky
odpor pneumatik, spocitajte si kolko energie potrebujete na jeho
prekonanie. To sme stale na rovine :-)
Z toho vam vyjde odhad ako daleko to auticko dojde :-)
Homologaciou sa mozete zacat zaoberat az potom ked vam vyjde ze to ma
zmysel stavat.
b.
Petr Klusek wrote:
> Zdravím
> dovolím se zeptat na mírně OT téma
>
> Nějak mě zrovna napadlo po přečtení několika článku o elektromobilech,
> se trochu blíže s nimi seznámit. Bohužel na webu nejsou uvedené většinou
> žádné technické informace o provedení. Jedná se mi hlavně o různá malá
> vozidka s dojezdem max 100km nejlepe home produkce.
>
> Zajímalo by mně totiž několik věcí. Jake pohony jsou lepší, jestli DC
> motory nebo AC?S AC motory budou asi vyšší náklady na regulaci?
>
> Jake tam mohou být použity výkonné motory. Protože třeba Fiat 126 má
> motor o 17 kW a moc dobře si nedokáži takovýto motor představit v
> elektromobilu?
>
> Jak to vlastně vypadá vůbec s homologací. zda se dá získat za rozumnou
> cenu na nějakou home produkci cca 1ks?
>
>
> S pozdravem Petr Klusek
>
>
Další informace o konferenci Hw-list