Casovani LPC21xx (ARM7TDMI-S) -- nejak mi to nevychazi

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Březen 1 14:31:13 CET 2007

Dobry den,

obracim se na jednocipove odborniky, neb jsem zcela zmaten. Jde mi o
casovani nekterych operaci v ARMu LPC2119 (ARM7TDMI-S). Procesor mi
bezi na 60MHz, sbernice periferii taktez. Program je cely ve vnitrni
SRAM, preruseni zakazana. Presto se mi zda, ze vsechny operace trvaji
nejak dele, nez by mely. Priklad: blikani LEDkou.

Mam smycku IOSET0 = 1<<22, IOCLR0 = 1<<22. Ve strojaku je prelozena
jako (r3 = 1<<22, r1 = IOSET0, r2 = IOCLR0):

40000958:       e5813000        str     r3, [r1]
4000095c:       e5823000        str     r3, [r2]
40000960:       eafffffc        b       40000958

Na osciloskopu merim periodu 283.3ns, coz pri 60MHz odpovida docela
presne 17 cyklum. Dle dokumentace ARM7TDMI by ale store melo trvat 2
cykly a vetveni 3 cykly, tedy 7 cyklu. Kde tkvi podstata zahady?

Napada me akorat, ze by operace zapisu do registru GPIO potazmo
VPB/AHB pusobily nejake cekaci prodlevy. Nedari se mi ale najit
dokumentaci k teto sbernici, Philips prehazuje obratne horky brambor
na ARM, ten ma ale dokumentace tolik, ze se v ni trochu ztracim.

Je tu nekdo v lepsim obraze, kdo by me mirne nakopnul?
Dekuji a zdravim,
Marek P.