8 seriovych linek do jedne

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pátek Červen 29 09:50:39 CEST 2007

Protokol je velmi jednoduchy. Komunikace je v podstate jednosmerna, takze
cilove zarizeni nebude vedet ze ma na COMu povesene osm zarizeni a je mu
jedno odkud data prisly.

8 x RS232 -> bufer -> cilova aplikace

Pocital jsem SW UARTY (vzorkovani 8x/bit) pri 20MHz mi to vychazi zhruba
43cyklu na kanal a kdyz rozdelime 43 cyklu na 8 kanalu tak to je 5 cyklu. To
by asi neslo. Spise bych to videl na SC26C92 (2xUART v PLCC44). 4 kousky.
Nebo na farnellu maji 4xUART v PLCC68. Super aplikace na pohrani si, ale ted
nemam moc casu, takze jsem spis uvazoval o PC - VIA.
Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Jiri Bezstarosti" <jiri@bezstarosti.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, June 28, 2007 3:54 PM
Subject: Re: 8 seriovych linek do jedne

A jeste jeden dotaz. To co je na tom jednom COMu (co se deli na tech 8)
je mozno jakkoli zmenit ? Jestli si tam mohu vkladat znaky pro prepinani
o ktery kanal jde, komunikovat na 115200bps atp. ?

Prikladem si vyrobim nejaky ridici znak, a ten prenasim vzdy jako 2
znaky. Bud pak ty dva znaky reprezentuji primo tu hodnotu a nebo ridici
znak, ze tato data patri treba COM_neco a nebo ze prichazeji z COM_neco.
Abych toto ale mohl provest, musim mit moznost upravit to co komunikuje
tim jednim COMem a nebo uz to musi byt v jeho protokolu, pokud bych do
toho sahnout nemohl.

Mohu tedy sahnout do toho co jde na ten jeden COM a do toho, aby to
nadrizene zarizeni rozumelo tomu, co prijima ? Potrebuji zkratka vedet,
ktera data na lince patri ktere lince z osmi a ptam se, zda si mohu
upravit protokol na seriaku a nebo jak se dozvim co kam patri ?

Ta komunikacni rychlost je jedna z tech v uvedenem rozsahu a nebo se
pozaduje ji v aplikaci menit v tom rozsahu ?

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain