Na jakem MCU (hotove desce) nejlepe zacit s embendded Linuxem?

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Neděle Červen 24 12:52:08 CEST 2007

Jestli si chcete jen zkusit neco na ARM, proc zacinat necim tak velkym s
Linuxem ? Ja realne zacal s ARM7TDMI (stoural jsem se v materialech a
preslapoval kolem ARM uz dost dlouho nez jsem zacal) na AT91SAM7S64 a
AT91SAM7S256. Pokud chcete jen malou desku (spise redukci se vsim
potrebnym), neni problem ji ode mne ani ne za litr koupit a zacit muzete
rovnou, protoze tomu staci pridat jen napajeni a bud konverze na RS232
urovne a nebo USB konektor s pridanim jednoho pull-up (ktery na desticce
neni, aby se s nim dalo lepe "carovat"). Kdybyste se nechtel delat ani s
tim, za stejnou cenu mam pod ten modulek desku se vsim potrebnym a
pridam Vam k ni i ten USB kabel, ze ktereho se to i napaji (a take da
vyprogramovat), takze nepotrebujete pro zacatek vice vubec nic a problem
co je spatne HW/SW neni, protoze neotestovane to nepustim ;).

Postavit vlastni desku treba s AT91RM9200 nebo AT91SAM9260 (mam je v
neBGA verzi) neni vubec slozite, nejhorsi je navrh desky, ktery sam
jeste nemam hotov. Jak co pripojit totiz najdete na webu (nejlepe v
popisech ruznych kitu), stejne jako patche pro Linux pro ruzne dalsi
pridavane periferie
http://maxim.org.za/at91_26.html (ze nekecam).

Co se tyce radice displeje, da se opatrit treba tohle (to bych umel):
http://www.channel-microelectronic.de/ch_html_de/halbleiter/lcd-controller/pdf/S1D13513_Product__Brief_Rev0.021.pdf
ovsem podrobnosti (lepsi pdf nez propagacni material) k tomu jaksi zatim
nemam i kdyz zapojeni by se pochopitelne dalo zase z neceho "oprasknout".

V neposledni rade se daji koupit ruzne kity s S3C2410 a S3C2440 (rovnou
cela deska a tyhle CPU maji na sobe skoro vsechno, vcetne toho radice
displeje). Sice nejsou nejlevnejsi, ale zase je to cesta rovnou k cili
ohledne Linuxu na ARMu. Protoze se S3C2410 a S3C2440 pouzivaji do PDA,
muzete take koupit PDA a zkusit si poprve Linux na ARMu na PDA, pricemz
PDA se Vam pak muze hodit i k puvodnimu ucelu ;).

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain