Na jakem MCU (hotove desce) nejlepe zacit s embendded Linuxem?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Neděle Červen 24 12:10:59 CEST 2007

Myslim, ze nejsme ve pri.
Nicmene otazka byla na cem zacit s emb. Linuxem a zde si nejsem tak zcela jist zda je nejlepsi volba zacit navthem vlastni desky.

Neni to tak davno co jsem resil podobnou otazku a jako prvni jsem resil, jaky pouzit CPU.
Modni je ARM, ale pro zacatek jsem radeji sahl po Geode, ktery je x86 comp. a tak mohu vse snadno ladit na PC, respektive ve virtualnim stroji VMware 6.
Pokud jsem chtel Geode tak se tak trochu, jako vedlejsi produkt, vyresila otazka zda vlastni nebo profi deska. Geode je BGA a na to nemam vybaveni nebo si spise netroufam :-)
Nakonec jsem poridil WRAP, k tomu dodelal desku s SuperIO na LPC, ziskal jsem tim nekolik IO, ale pro me pouziti rozhodujici 2x RS485. Jedine co mi pro testovani a zkouseni kde jakeho napadu chybi je podpora pro nejaky lepsi graficky LCD. Sazel jsem na LPC  sbernici, ale nenasel sjem zadny radic s touto sbernici. Zbyva miniPCI, ale zatim jsem na nic rozumneho, dostupneho v CR za male penize nenasel. Az tak moc jsem vsak nehledal, zatim to nepotrebuji.

Jako dalsi si neco s ARMem asi navrhnu, ale nejdriv si asi poridim nejakou desku na ktere si overim, ze jsem schopen prelozit kod pro ARM.Jde o to jak najit vcem je problem  kdyz prelozeny kod nejede, je to v zelezu nebo v sw ?

>Ona je spis jina otazka a to je, do ceho se to konkretne pouzije. Na
neco je dobre neco a na neco neco jineho ;).

Druhou veci je, ze spousta veci se da koupit hotovych a bastliri si je
stejne stavi, ackoli je to stoji spoustu casu a prace. Bud je to bavi a
nebo to delaji proto, ze ziskaji nejake specialni vlastnosti, ktere neco
hotoveho nema a nebo chteji ziskat znalosti o HW, ktere neziskaji jinak,
nez ze si sami neco navrhnou od zacatku.

Takze duvody pro stavbu mohou byt: zabava, sebevzdelavani, pozadavek na
specialni vlastnosti, prace na zakazku, hledani nejlevnejsiho mozneho
reseni pro velky projekt s mnoha kusy atd. atp.

Zkuste to vzit tak, ze na svete je spousta typu mobilu a stejne se
kazdou chvili objevuji nove a nove typy. Ano, to se bavime o velkych
firmach, ktere je produkuji. Ale kde je napsano, ze az udelate takovy
vyrobek, ktery zacnou vsichni pouzivat do vseho mozneho, ze se tou
velkou firmou nemuzete casem stat taky. Vetsina lidi vyroste pomalu a
peknou piplackou s kazdodenni praci, ale je par jedincu, kteri zbohatli
behem chvile jen proto, ze meli dobry napad a udelali byt i jen
drobnost, ktera chybela vsem ostatnim. Ne ze se toho vsichni chytnete a
zacnete delat same "dobre napady", tak to nefunguje. Ten dobry napad je
tresinka na dortu te piplave prace, ktera Vas nahoru katapultuje jaksi
navic (jakysi bonus). Jenze kdo nepremysli nad moznymi variantami a
vzdycky sahne po te prvni co je na rane, ten bude mit vzdycky dort bez
te tresinky - i kdyz i tak muze ten dort stat za to, ne kazdy tresne rad
a mysleni boli ;))).

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain