Re: Nízkošumové NF tranzistory ?

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Pondělí Červen 18 08:02:24 CEST 2007

Byla tady řeč o tom, že fety pro nižší impedance raději ne. Už jsem ten typ
našel, je to 2SK170 a mají ho i v GM. Myslím že když se vám nelíbí operáky,
pro magnetodynamickou přenosku je optimální. Pro 200 ohm mikrofon dejte tři
paralelně, myslím že šum 1 dB na 100 Hz je docela hezké. Ale zrovna pro tu
impedanci přenosky by byly vhodné i obyč. BC549 :-)) U přenosky pokud vám
jde skutečně o šum, použijte zesilovač s aktivním tlumením. Přenoska
potřebuje zátěž 47 KOhm a pokud dáte odpor paralelně ke vstupu, sežere
většinu energie. Lepší je dát lineární předzedilovač (bez korekcí) s
definovaným napěťovým zesílením, tlumení přenosky udělat zpětnou vazbou a až
za tím korekční zesilovač.
Anděl