Nízkošumové NF tranzistory ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Červen 17 16:45:08 CEST 2007

Zdravím,
  ale to je právě to, proč jsem si pořídil "skoro" elektronkový zesilovač :-).
Operák potřebuje zpětnou vazbu a má omezenou rychlost přeběhu -> vznikne SID,
díky ZV vznikne TIM, pak do toho ještě nastoupí DIM a chudáci koncové pentody
už s tím nic neudělají :-). Já vím, že na vstupních obvodech je riziko malé,
neboť jsou tam malinké amplitudy a ten operák by to ustíhal, ale prostě si chci
pohrát, kolega postavil LeechAmp a tvrdí mi, že ho s lampami netrhnu a já
tvrdím, že ano :-), že ten svůj vytuním tak, že zvukově bude lepší (je to
subjektivní, ale prostě mně se ten elektronkový zvuk fakt líbí víc).
  Každopádně děkuji, už jsem se díval na doporučené typy a něco z toho jistě
vyberu. Ještě hodlám vyměnit uhlíkové odpory za metalizované a samozřejmě
nové elyty, už jsem zažil několik dobrých elektrolytických šumových generátorů
:-). Jsem zvědav, nakolik tu trosku, koupenou na Aukru za pár šupů, vytuním,
ale slibuji si od toho dost, protože už teď jen po základní údržbě, seřízení
konce a pár malých úpravách z ní začíná být slyšet Ten Pravý Zvuk, jen je ještě
třeba jej trošku očistit od toho, co do něj nepatří :-).
     S pozdravem Pavel Troller