Nízkošumové NF tranzistory ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Červen 17 12:30:46 CEST 2007

Zdravím,
  rekonstruuji tu jedno starší audiozařízení (zesilovač) a jeho vstupní
obvody jsou řešeny obstarožními tranzistory křemíkovými a dokonce i
germaniovými (asi neměli tehdy soudruzi z Tesly vhodný typ NF Si PNP
tranzistoru).
  Rád bych je nahradil něčím, co bude mít podstatně lepší parametry -
zejména mi jde o šum. V zesílení je rezerva, pracovní body upravím tak,
aby vyhovovaly novým tranzistorům.
  Co byste tedy dnes doporučili jako kvalitní nízkošumové nízkovýkonové
NF tranzistory NPN i PNP (nemusí být symetrické, nejde o komplementární
zapojení) ? Ze mladých let znám KC508, ale pak jsem to přestal aktivně
sledovat a vývoj jistě pokročil...
     S pozdravem Pavel Troller