rozdvojeni RE: RJ45 licna kabel, ktery konektor na ktery

Zdeněk Kašpar zdkaspic.hw@seznam.cz
Sobota Červen 16 17:12:46 CEST 2007

Ahoj
S takovymi rozdvojkami nevim, udelal jsem si radsi vlastní - na miru.

Ale pokud jde o praktickou zkusenost se "soubehem" signalů v UTP kabelu, tak
jsem nezaznamenal zadny destruktivni problem.
Honim v kabelu bud "dva ethernety" vždy dva a dva pary, nebo jeden ethernet
a jeden telefon (jeden par mi zustava volny).

Cele je to dano historicky. Při stavbe baraku mi dali do zdi male trubky na
telefonni kablik a ja tam pak po letech místo toho narval strukturku ;-)
Bohuzel vždy jen jeden kabel na pokoj - vic se neveslo (i tak je myslim 5ks
UTP kabelu v 18mm trubce dost sila) . Každý kabel jsem zakoncil standardni
podomitkovou Cat5 dvojzasuvkou tak, aby byly obsazeny piny 1-2,3-6 . Na
straně pokoje se to pak chova jako 10/100MB zasuvka.
Ve sklepě mi to konci v racku na jedne zasuvce do které zavadim přes
rozdvojky co potrebuji.
Vetsinou mivam prave soubeh ethernetu a telefonu, nekde dva ethernety.

Samozrejme to není uplne koser. Musim si to delat sam, mit dokumentaci a
vsude davat cedulky, kam kdo muze zarazit telefon a kam kabel od LAN.
Ale protože na to doma nikdo jiny nez ja nesaha, tak to jde.

Jestli se třeba pomrsi paket při prenosu, když někdo vola, to jsem teda
nemeril, ale nikdy jsem nezaznamenal, ze by něco nedoslo, nebo, ze by se
koncove zarizeni odporoucelo do vecnych lovist.

Pekny den
Zdenal