Alternátor z auta jako motor pro pohon vozítka

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Červen 13 13:25:13 CEST 2007

> Dobrý den,
> Myslíte si že by šlo použít alternátor z auta jako motor? Vybrakovat
> usměrňovací diody, zapojit na kontrolér BLDC (nebo něco na podobném
> principu). Rotor by se budil podle potřeby. Zkoušel jsem hledat, našel
> jsem jen že Valeo vyrobilo alternátor-startér. Takže by to teoreticky
> jít mělo. Případně jestli můžete poradit kde vzít co >nejlevněji< pohon
> pro vozítko cca 400W-1kW
>
> S pozdravem,
> Miroslav Kolínský

Zdravím,
  a nebylo by lepší použít
  1) Dynamo ze staršího auta (lépe se s ním bude pracovat, bude stačit
jednofázové pulsní řízení)
  2) Startér z auta - je sériový, takže má fantastický záběr při rozjezdu,
pokud nejede stále na plný výkon, snáší i dlouhodobý provoz, ale musí se
upravit mechanicky (zablokovat pastorek ve vysunutém stavu, možná nahradit
řemenicí, odříznout část pouzdra..., to už záleží na jeho mech. provedení).
      S pozdravem Pavel Troller