Pristroje za odvoz

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Středa Červen 13 10:24:52 CEST 2007

Ty reostaty pamatuju a to jsem ze skoly jiz hodne dlouho. Nazorne pomucky by
mely byt velke. Deti to lepe pochopi. Kdysi jsem mel rozpracovanou
stavebnici pro skoly se 7400, 555, MBA810, obvody sice male, ale vyvody
vyvedene zhruba na plose A4. Slo o jednoducha zapojeni u kterych to
nevadilo. Bohuzel se moje prace i zivot ubraly jinym smerem a tim i cas na
takoveto hrani.
Nedavno jsem sel pro kluka do druziny a vidim hromadu veci, volejbalove
mice, kompletni vybaveni detskeho hriste vcetne semaforu a dalsi veci. Tak
jsem se druzinarky zeptal jestli je to na vyhozeni. Prej jo a tamhle je
skolnik tak se domluvte. Pak mne vzal skolnik do skoly a tam byly pripravene
kolobezky, mala kola, vetsi kola cca odhadem asi 12 ks tech vetsich kol a
vse melo jit pristi den do kontejneru a jestli to chci, tak at si to odvezu.
Vse vypadalo zachovale a tak jsem zavolal skautum jestli to nechteji.
Polovina se odvezla hned a druha byla domluvena na jiny den. Bohuzel i kdyz
to bylo pod zamkem a bylo nam to slibeno, tak tu druhou cast skolnik
"rozdal" zamestnancum.
Ale budiz, alespon to neskoncilo v kontejneru. Muj syn ma od te doby uplne
novy volejbalovy mic. Udajne mely ty mice uchazet. Ano, pokud se na ne pul
roku nesahne, tak z nej vzduch pomalu utika jako z kazdeho jineho mice.
Hezky den Jindra Polivka

to je drsne.. nieco mi to pripomina. moj otec ucil na ZS a mal na
starosti fyzikalny kabinet. obcas sa nejake pomocky museli likvidovat,
lebo v ramci novej-novsej-najnovsej koncepcie prisli ine (kde tie casy
su). prisiel "pan zhora" a chcel vidiet, ako stare veci rozbije
kladivom a zahodi. nikdy som to nechapal ani ja, ani otec. okrem ineho
(aby to nebolo uplne OT pre tuto konferenciu) tam boli odporove
normaly; velikanske, ale funkcne reostaty; atd atd... ked nic ine, deti
so zaujmom o elektrotechniku by boli vdacne aj za ten odporovy drot.
ale nie: "kladivo, znicit, zahodit. co je raz vyradene, musi byt
znicene".
tak som si myslel, ze v novej dobe to uz neplati... no a k ludskej
zavisti a bonzactvu sa radsej vyjadrovat nebudem

miro