Ruseni silovymi rozvody

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Červen 13 09:54:55 CEST 2007

Velakrat sa veci lamu aj na na prvy pohlad trivialnych problemoch typu
montaz a obsluha.

Napriklad zariadenie je namontovane vedla zle dotiahnutej "silovej"
(Balu prepaci :-) ) svorky v starom baraku so zhnitym hlinikovym
rozvodom, a na svorke sa veselo zaiskri vzdy ked niekto zazne svetlo.
Alebo ten priklad co tu ktosi spominal z okruhovych pretekov: pouzitie
nehomologovaneho silneho vysielaca v blizkosti zariadenia. Toto moze byt
za urcitych okolnosti aj vacsi problem ako spominane kiloamperove
zbernice - tam totiz vopred vieme, ze tie kiloampere potecu a da sa na
to priamo pripravit.

Toto bohuzial ziadnou rozumnou normou nevyriesis a pritom sa jedna o
problem zo zivota, ktory naozaj nastava. Dokonale riesenie je mozne len
organizacne - trebars zakotvis do zmluvy, ze geret funguje len ak
prostredie zodpoveda tej a tej norme - lenze niekedy toto jednoducho
spravit nemozes. Potom nezostava nic ine iba si nejake interne "normy"
defacto zacat robit sam...

wek