OT: Licence na open source ARJ

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Červen 11 14:26:38 CEST 2007

> To co pisete s tim bych souhlasil, ale jde mi o to zda nejde nahodou uz
> o poruseni treba nejakeho chraneneho nazvu. Nejak mi nejde do hlavy, ze
> by nevadilo autorovi ARJ, ze se nekdo prizivuje na jeho produktu i kdyz
> je to zadarmo.

To je princip open-sourcu -- dalsi opensource se z toho muze udelat,
jen se z toho nesmi udelat uzaverna aplikace -- at uz komercni, nebo
nekomercni. Tzn. napr. z GPL veci nesmite udelat uzavreny program,
ktery budete davat zadarmo, naproti tomu z ni muzete udelat program,
ktery prodavate (kdyz to nekdo koupi :-))), ale zdrojaky date k
dispozici.

To je bezna praxe, plno vyrobcu si takhle vypipla svoje komercni
programy a nekam zastrci na web s nechuti zdrojak ke stazeni. Bohuzel
se rovnez stava, ze na to ty firmy kaslou, to uz je pak jednani
protipravni.

MP