Od jakeho veku se da zacit s elektronikou ?

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Středa Červen 6 16:01:23 CEST 2007

Mam podobnou zkusenost. kdyz si vzpomenu jak muj tata se sousedem opravovali
TV bez meraku a zkouseli jestli je tam proud prstem, tak mi nabiha husi
kuze.
Deda, vyuceny svec a calounik to byl kabrnak. Stavel uzasna radia, lampovky,
dole samozrejme "vrabci hnizdo". Tak se to tehdy delalo. Jeho civky to byla
nadhera. Skoda, ze se nedozil nasi domluvy, ze postavime vysilacku. On to
vedel, ze to nezmaknem, ale udrzoval mne v nadeji a za to mu dekuji. Byl to
zvlastni clovek, kteremu to myslelo. Mam po nem krasne knihy. Zhruba v 70
letech se dal na advokacii a spouste lidem pomohl.
Tak a ted se trochu pochvalim - jsem dobry na telegraf. morse atd... Par
diplomu, stredocesky kraj atd...
Na pasmu mne moc neuslysite (OK1FJP), ale treba jednou, ale vse uz bude jen
souviset s mojim synem...
Hezky den vsem. Jindra Polivka

Baterka, draty, vypinac, zarovka, s tim jsem zacinal ve ctyrech letech.
Nevim
ale jak jsem se k tomu dostal. Otec byl elektrikar (instalater), ale spis
bych ocekaval ze vitr vanul od dedka, to byl sice svec, ale velmi zvidavy
elektrotechnik amater.

Od elektriky k eletronice jsem se preorientoval tak v deseti, ze zacatku ale
jen minimalni upravy cizich zapojeni.

Otce jsem ve znalostech z elektriky predbehl asi tak ve 14 letech :-) No
mozna
ze krivdim, ale ted (uz leta dela neco jinyho) se divim jak ho k elektrice
mohl kdy kdo pustit :-)

Pajet jsem zacal asi v osmi, ale poradne jsem se to naucil tak asi v tech 14
letech.

Ale kdyz vse vezmu kolem a kolem, co mi nejvic v zivote schazelo, je naucit
se
ucit i to co mne nezajima. Ve skolach jsem to mel tezky, protoze nemam s
temi
nezajimavymi predmety tu spravnou trpelivost.

Jakub Ladman