Ztraty ve vodici,zahada?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Středa Červen 6 10:07:08 CEST 2007

Jestli má 1 metr 1,3ohmu, tak to je pro 10 metrů 13 ohmů, krát dvě (+
a -) děleno dvěma (dva dráty pro + i pro -) to je zas 13 ohmů. To je
skoro dost.

Když má zařízení při 12V odběr 300mA, tak to odpovídá cca 40 ohmům,
ale při menším napětí si vezme víc proudu. Při 300mA by na vedení byla
ztráta 4 volty, jestli si to vezme ve finálu 2x tolik, tak se pak neni
čemu divit, že ten kabel víc topí než svítí, ehm vlastně vede.

Řešení by bylo pustit tam větší napětí, profi POE má až 48VDC, ale asi
by to chtělo vyměnit elyt v tom step-down, případně zkontrolovat,
jestli příslušnej IO je na to stavěnej (na 90% MC33063 nebo
ekvivalent).

P.K.