Jakou UPS

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Červen 5 09:24:20 CEST 2007

Zdravím,

> To se zase musí nechat, APC má aspoň přímou podporu ve Woknech. A
> vzhledem k jejich rozšíření existuje i alternativní software
> http://www.apcupsd.com/ (pro Unix i pro Windows), řek bych že je
> dokonce lepší než ten Powerchute od APC.
Zaplať Bůh za apcupsd. Používám ho na své Linuxové farmě a funguje dost dobře.
  Jinak mé zkušenosti jsou tyto: Mám cosi, co se hlásí jako SmartUPS 1400.
Baterie v ní vydržely tak 2 roky. Nyní se chovají tak, že stále hlásí
nutnou výměnu, ale když vypnou proud, tak ta UPS tak 5 minut ještě žije. Když
byly nové, byla schopna zátěž (3 počítače) tahnout cca 45 minut. Pokud jí jako
zátěž dám jen 1 počítač (takže na indikátoru zátěže jen sem tam problikne jedna
LED), hlášení o nutnosti výměny zmizí a běží desítky minut. Trik je v tom, že
jedna baterie bohužel "změkla", při proudech, které si to bere při zálohování
těch tří mašin už jí jde napětí i pod 9V a v jednom místě (jeden článek) se
zahřívá. S jen malou zátěží však je schopna držet svých 12V relativně dlouho.
Zatím jsem na bateriích nepozoroval žádné nafukování ani jiné známky počínající
destrukce.
  Můj dojem tedy je, že tato UPS používá poddimenzované baterie, ze kterých při
potřebě odběru jmenovitého výkonu bere tak velký proud, že jen skutečně zcela
nová a perfektní baterie je schopna jej dodat. O něco starší, byť kapacitou
ještě dostačující baterie, už nemá schopnost dát takový proud a tak na ni UPS
nejede. Plánuji koupit baterie o cca dvojnásobné kapacitě a dát jí je externě.
Ty by pak mohly vydržet déle. Nevím však, co na to její firmware, zda by se na
to neměl nějak přeladit...

Zdraví Pavel Troller