Poškození obsahu Cmos paměti

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Pondělí Červen 4 17:12:20 CEST 2007

Dne pondělí 04 červen 2007 17:05 Saša Svobodová napsal(a):
> Hezké odpoledne, ahoj Jindro,
>
>     zdroj normálně běží a mechaniky fungují. Na desce jsem neviděla nic
> podezřelého a systém už funguje. Bylo to tím poškozeným záznem. Mně by

Závady na spínaných zdrojích se nejčastěji projevují takto. Jak degradují
elyty, tak zdroj sice běží dokud je teplý, ale jak to vystydne, startuje
nerad, nebo už nenastartuje vůbec. Taky může cyklovat.
Pokud nemáš čím otestovat ESR elytů, můžeš preventivně vyměnit ty hlavní za
usměrňovačem (nebo za PFC) a ten na napájení řídícího brouka, to jsou ty
který zpravidla odcházej.

> spíše zajímalo co to mohlo být. Baterie bude dobrá, neměřila jsem ji ale
> při zkratování jumperu to solidně zajiskřilo několikrát po sobě. Asi to
> je natvrdo spojené z baterií a ta se na chvilku zkratuje.

Divný, to by tuším jiskřit, potažmo vůbec zkratovat baterku, nemělo.
(maximálně kondík, co by mohl být případně paralelně k baterce)

Jakub Ladman