Re: laboratorni zdroj, jaky? 0-30V/5A s ampermetrem za 3 390 Kč ????

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Sobota Červen 2 11:19:38 CEST 2007

Ahoj Sašo,
ta 9160 se dela snad uz ve cvrte vylepsene verzi, tak uz mozna neco
vychytali.
Ten merak je upravenej tusim z bezneho multimetru. Uz jsem to dlouho nemel
rozebrane ale znal jsem i typ. Drive jsem je take opravoval. Kde jsou ty
casy kdy jsem od prodavace u Conrada dostal sestavu vytistenou z PC a
objednal jsem si presne dily, ktere jsem potreboval. Dalo se temer ke vsemu.
Plastovy dil do tiskarny objednali v Japonsku a byl k dispozici za 3 tydny.
Na informacich jsem si ho vyzvedl a pak teprve zaplatil. Kontaktni kruhovy
prepinac do multimetru za 5 DM. Ten multimetr stal tehdy skoro 200 DM. Oni
se s tim neopravovali, ale nahradni dily dodali. Zlaty casy :-). Multimetry
a nektere dalsi "zajimave predmety", jak to nazyval jeden muj kamarad, tehdy
pro Conrada delal externe jeden chlapek. Rano vzdycky do Hirschau privezl
bednu rozebranejch meraku, nektere i vcelku uz ocenene a za smesne ceny to
slo do Fungrube kosu kde jsme se kochali a rochali v el. materialu o kterem
jsme si tehdy mohli vetsinou nechat v CR zdat a za ceny naprosto smesne.
Clovek ale musel byt rychly jak jesterka, jak rika Crocodille Dundee v
jednom dile. Nemec co prijel v mercedesu byl schopen ti utrhnout pomalu
ruku, jak se o ten predmet byl ochotny "pretahovat".
U MS 9160 odchazeli zdroje, jak ale rikam, je dnes jiz minimalne ctvrta
generace techto masinek. Jinak schema zdroje - Google - 9160 - Ronesova. To
se muze vzdy hodit.
Co se tyka tzv. lab zdroje, tak je nebo byl delany asi jako v tech ostatnich
beznych PS xxxx a tam to opravdu tak bylo. Poradna ochrana neni a napeti pri
prurazu tranzistoru vyleti na max. Pak to sebou vezme do vecnych lovist i to
co bylo pripojeno :-( . Mne se to zatim nikdy nestalo, ale znam pripady kdy
tim dotycny napajel notebook.... smula....
Mne laka 9160N nebo 9170, mela by mit pripojeni na PC pres USB. Jak je moc
vylepsena nevim, budu se na to muset podivat, ale pokud vim, tak se jich moc
nevraci a to je dobre znameni :-).
Jediny problem, ktery vidim je, ze kdys se neco pokazi a posles to do
opravy, tak najdnou nemas nic. Ja si na tom vetsinu udelam sam a na to na co
nestacim mam nastesti dobreho servisaka. Taky vyucen ala Conrad se
specializaci na meraky.
Hezky den Jindra Polivka

Hezké ránko,

    ta 9160 sice vypadá hezky, ale nic moc to není. Nevydrží travalý
provoz do maximální zátěže a prorazí se koncové tranzistory načež vyletí
napětí nad 35V. Multimetr také žádná sláva. Při malém napoěťovém
přetížení dojde ke zničení vstupu ... Jinak čítač a generátor vypadají
dobře. Já bych si ji po zkušenostech z práce nekoupila. To její
předchůdkyně, tuším 9140, je o něčem jiném, to je držák :-) A brala bych
ji hnedka.

Saša K. Svobodová

          web: http://www.sasa.monty.cz

          ICQ:  260 344 186