OT: pocitanie dat na ethernete

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pondělí Červenec 30 15:37:43 CEST 2007

--- ©erých Jakub <Serych@panska.cz> wrote:

> To s tim MIB neni tak uplne pravda. Existuji sice proprietarni MIB
> baze
> ruznych firem (vcetne CISCa), ale zrovna pocitani dat patri k tem
> naprostym
> zakladum, ktere jsou v otevrene MIB popsane napriklad v RFC 1213.

To ano, ale ste si isty, ze prave vase data budu takto transparentne?
Napr. tie CISCO routre maju cca 5000 OIDs v private vetve...
(Tam, kde som so SNMP robil, sme mali tiez privatnu MIB. Samozrejme
private OID bolo zaregistrovane v IANA).

> Navic vetsina SNMP utilit umi MIB bazi prochazet od korene smerem
> dolu
> polozku po polozce, takze i kdyz se potrebujete dostat do
> proprietarniho MIB
> a presne vite, co hledate a jak to otestovat, neni problem to najit.

No ano, walkom sa tam dostanete, len poukazujem na problem, ci viete co
hladate...

> [...]
> tisknout
> 50ti strankovy dokument s nazvem vse-vime.doc v 10ti kopiich :-)))) a
> ze je
> ekonomictejsi vytisknout ho jednou a nechat na kopirce namnozit.
>
> Pokud mate router s podporou SNMP, zkuste si vygooglit MRTG, mozna
> Vam to z
> nej po nekolika kliknutich udela grafy traficu (u CISCO routeru
> urcite, u
> jinych mozna s troskou kouzleni navic). Je to sice pro LInux, ale
> pravdepodobne  existuji portace pro Wokna.

Ale mate pravdu, za pokus to stoji. Doma mam A-link BR4 router, oprasim
nejake svoje SNMP softiky a skusim sa nan pozriet :-) Som zvedavy, ci
ich dokazem nainstalovat, je to uz vyse 5r, co s tym nerobim...

MRTG je aj pre Win. Treba len doinstalovat Perl pre Win. Nas admin to
presne tak pouziva.

miro

http://searchmarketing.yahoo.com/