Baterie IBM ThinkPad T43

Jiri Prachar jiri.prachar@i.cz
Úterý Červenec 24 15:05:54 CEST 2007


jj, je to banda!
mimochodem, texas dela i docela chytry nabijeci svaby
maji oznaceni nejak  BQ...., tusim
JP

Pajpach napsal(a):
> Tak to by si zaslouzilo nakopat vyrobci do analnich mist okovanou botou. 
> Kdyz do LIxx akumulatoru pustite o trochu vic nez tech 4,2V tak ji rychle 
> odpravite. Rekneme ze jeden pokus o nabiti na 4,5V je cca 15% ztraty 
> kapacity. Pokus o nabijeni na 5V vede po nejake chvili (podle tvrdosti 
> zdroje) k explozi akumulatoru, a myslim, ze nechat si za pasem vybuchnout 
> takovy polovicni granat )co se razance tyce) by asi nikdo nechtel. To by 
> bylo velike bebicko.
> A tem taiwancum to vubec nevadi...
>
>
> ----- Original Message ----- 
> From: "JD" <jirkonf@seznam.cz>
> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Sent: Tuesday, July 24, 2007 1:53 PM
> Subject: Re: Baterie IBM ThinkPad T43
>
>
> Zdarvim,
> kdyz uz ste tu zminil precizni zdroj 4,2V, tak nedavno si znamy
> stezoval, ze se mu mp3 prehravac (se zabudovanou LiIon) nabiji nejak
> divne, ze z PC to funguje relativne normalne, ale v aute pres dobijec do
> zapalovani to docela hodne topi a celkove ze se mu zda, ze ta baterka de
> velice rychle do haje. Koukali sme, jak je tam to nabijeni resene a je
> tam USB konektor z ktereho se bere napajeni, pak jen obycejna dioda (v
> propustnem smeru) a odpor v serii a pak uz primo LiIon accu. Takze z PC
> (kde je 5V relativne dobre stabilizovanych) problem neni, ale ten
> nabijec do auta dava o neco malo vic a je problem... Stejne "reseni" sem
> videl uz i drive u nejakeho podobneho prehravace. Docela se divim, ze
> kvuli tomu jeste nikdo nevyhorel...
>
> JDrozd
>
> Pajpach napsal(a):
>   
>> No ono se to ve skutecnosti vetsinou neridi kazdy clanek zvlast, jen
>> monitoruje. Jen ve velice malo pripadech jsem videl vybijeci odpory pres 
>> FET
>> pomoci kterych se srovnavalo napeti (kapacita?) jednotlivych clanku. 
>> Proste
>> se spoleha na to, ze clanky maji naprosto stejne parametry. Ten "CIP" je
>> opravdu jen jako kontrolni (ochranny) a informacni. Meri napeti na vstupu
>> akupaku, napeti na jednotlivych clancich, proud z/do akupaku a z toho
>> vypocitava kapacitu akupaku, zbyvajici dobu provozu pri stavajicim odberu,
>> ekvivalentni pocet plnych cyklu a par dalsich malickosti. Jeste tam 
>> obvykle
>> byva FET s odporem pro nabijeni hluboce vybitych clanku (tzv precharge). 
>> sam
>> "CIP" nenabiji, pouze nabijeni ridi pres SMBUS kde nabijeci rika jestli a
>> jak velky proud ma do aku pustit. Teprve pri jakemkoliv selhani nabijece a
>> hrozicim poskozeni akupaku se zaktivuje vnitrni ochrana coz neni nic 
>> jineho
>> nez to,ze se rozepne vykonovy FET, ktery je v klidu trvale sepnuty a
>> dovoluje proudu proudit do akupaku. Rozhodne neridi velikost proudu
>> tekouciho do akumulatoru. pokud chcete opravdu jednoduchou nabijecku
>> "chytrych" akupaku, presvecte se jestli vubec je akupak ochotny nechat se
>> nabijet BEZ komunikace s nabijecem. pokud ano, udelejte si precizni zdroj
>> napeti 4,2V +- 0,05V (x pocet clanku) s omezenim proudu (typicky 0,5 - 
>> 1C).
>> To je v podstate nabijec LI-xx clanku.
>>
>> Pajpach
>>     
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>   



Další informace o konferenci Hw-list