Piatok: Ja nemam rad PIC, ale PIC ma rad mna... :-)

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Červenec 23 09:23:45 CEST 2007

Ja se priklanim k procesoru ze 128KB-1MB RAMky. (Na bufry pro seriove linky
neni pameti nikdy dost.) Ale chce to normalni pouzdro, nejlepe PLCC.
Freescale ma takovy procesor, ale ten je v BGA pouzdru. Proste potreboval
bych neco jako je 18F8xxx, ale s velkou pameti s primym pristupem do cele
datove pameti.
A klidne to muze byt v mensim pouzdru. Pokum ma clovek vse uvnitr procesoru,
vetsinou uz neni treba toho moc pripojovat.
Kdyby to jeste melo 2xUART a zadne chyby (ERRATA) byl bych maximalne
spokojen.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <wek@evona.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, July 23, 2007 8:53 AM
Subject: Re: Piatok: Ja nemam rad PIC, ale PIC ma rad mna... :-)

Pardon za to odklepnutie...

Marek Pavlu wrote:
> Docela mne dostalo, kdyz mi odpovedeli, ze vidi rozdil mezi MCU a CPU
> "realm", ze pry v domene MCU se musi delat veci jinak, ve smyslu
> NESTANDARDNE:).

Mno, ono je to tym, ze C ako vyssi (s prepacenim) jazyk - a vobec,
zlatanina - napisana priamo na nejake PDPcko samozrejme nic o realnom
svete nevie a bohuzial, vsetky pokusy o jeho "vylepsienie" a s
prepacenim "normalizovanie" boli robene s ohladom na "velke" procesory a
pocitace, s uplnym ignorovanim poziadaviek "malych" mcu.

Toto je samozrejme problem vsetkych C (a v konecnom dosledku aj vsetkych
"general purpose" HLL) pre jednocipy - jednoducho musia byt urcitym
sposobom nestandardne, ak chcu byt pouzitelne...

> To, ze pak ztezuji prenositelnost kodu je moc nes*re.

Prenositelnost je u jednocipov blby vtip. A to ani piatok nie je...

> Stale malo pameti SRAM atd...

RAM je z definicie vzdy malo... :-) Ale skuste si to najprv s nejakou
stovkou byte, potom Vam tych par kilobyte pripadne ako vcelku luxus... ;-)

Teraz vazne: pricina je jednoducha, a to to, co je vzdy na prvom mieste:
cena. Jedna SRAM bunka je 6 (slovom: sest) tranzistorov; jedna FLASH
bunka je jeden (niekedy dokonca pol alebo stvrt) tranzistor. Hadajte, co
tam vyrobcovia budu radsej cpat.

wek