navrh logiky v CPLD - rada

Daniel VALUCH daniel.valuch@orange.fr
Neděle Červenec 22 20:01:53 CEST 2007

najprv si treba urobit analyzu casovania v ISE. Pokial tam bude navrhnuty obvod chodit dost rychlo tak je pravdepodobne ze bude chodit aj v reale. Pokial bude rychlost vypocitana simulatorom nedostacujuca treba sa pozret na samotny navrh. Zredukovat najdlhsie spoje, dizajn robit prisne synchronne, nepchat medzi dva registre zbytocne vela logiky ktora bude zvysovat oneskorenie. Ak je vo vasej logike blok s 27 logickymi urovnami tak je jasne ze to bude pomale. Obycajne sa da vidiet uz implementovany dizajn (to co pojde do CPLD), dajte si vyhladat najdlhsiu cestu. Osobne na kompilaciu VHDL pouzivam Synplyfy takze neviem kde sa to v ISE robi, ale urcite tam taka funkcia je.
Pokial je rychlost vypocitana simulatorom dostatocna a nebezi to v realnom obvode pozrel by som sa osciloskopom s dostatocnou sirkou pasma ako vyzeraju jednotlive signaly. Pisete ze CPLD ma napajacie napatie 5V a signal 3.3V. Pokial je to CMOS 5V standard tak to nebude bezat urcite, pokial to je 5V TTL tak je to tak na hrane. Na vyssich frekvenciach uz signal nemusi byt dost kvalitny a mate tam vela hazardnych stavov. Na 100MHz uz hra rolu aj impedancne prisposobenie vodicov na DPS.
Ak ziadnymi prostriedkami nebudete schopny navrhnut dostatocne rychly dizajn v ISE tak sa si pozrite rychlejsie CPLD, toto je ale vacsinou posledna moznost a nie je to vseliek.
b.