Self test - algoritmy

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Červenec 17 13:23:13 CEST 2007

Mno, prave preto to treba robit so znalostou veci. Predstavte si to na
plosaku - ak poznate fyzicke rozlozenie vodicov, viete odhadnut, ze
niektore kombinacie zavad su nemozne (napr. ak su paralelne vedene
vodice, tak nemoze nastat skrat medzi vodicmi c.1 a 3 bez toho aby bol
skrat medzi 1 a 2). Ciste len so znalostou vonkajsej logickej funkcie by
ste dospeli k ovela rozsiahlejsiemu testu nez takto.

Tak isto im ide o funkcne otestovanie, takze sa snazia o vytvorenie
takej situacie, ked sa otestuje viac veci naraz; a ak dojde k zlyhaniu,
je vcelku jedno, ktora z tych niekolkych veci zlyhala, dalej sa to uz
neskuma a cip sa zahadzuje.

Bavil som sa s jednym clovekom co si '51 robia do ASICu a on tvrdil, ze
ich test ma 99% coverage, a ze najvacsi problem je, ze testovanie
flashky trva v radoch minut, z coho som si sam sebe potichu odvodil, ze
inak by islo o sekundy ci desiatky sekund.

Inak testovanie je jedna z klucovych bodov navrhu a vyroby IO, a niekedy
sa tomu pomaha on-cip testovacim hardwarom (ktory je v normalnom
uzivatelskom rezime neaktivny), pomocou ktoreho je mozne "dociahnut"
priamo na miesta, ktore by sa inak dali testovat len nepriamo (ergo pomaly).

wek