[OT] internet pres UPC

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Červenec 16 21:34:32 CEST 2007

Jaroslav Lukesh napsal(a):

>několikrát to najetí mi trvalo i přes 10 min

Tak to je někde něco špatně. Synchro by mělo být maximálně do 2 minut.

>, většinou do 2..5 min se spojí.
>
>Zajímaly by mě nedostatky xavin a případně jak je obejít, našel jsem jen na
>staré modely, mám 7822R-B+.  Máte-li něco po ruce pro tyto novější typy,
>dejte prosím do placu.

Jeden z problémů je přehřívání - na vině patrně lineárni
stabilizator.Ten pak vyhřívá elyty uvnitř a pokud je modem někde v
uzavřeném prostoru ( polička) kde nemůže proudit vzduch, jde časem do
kytek. Projeví se to tak, že buď zhavaruje / přepíše se nesmysly asi
díky nestab. napájení/ při startu boot sektor modemu, nebo se poškodí fw
a zdechne to taky, ale většinou se dá fw přehrát. Pak je  problém v
NATovací tabulce, pokud máte konfigurovaný jako router, může se po
zaplnění rafnout a pomůže jen reset (off/on). Jo a taky když se často
hýbe s kabely, vyviklá se ethernet zásuvka/y.
To se týká typu  8122, a co se týče  NAT   je něco zde :
http://www.dsl.cz/debata.php?vlakno=128681&ukaz=128703#128703

U Vašeho modelu nevím, asi to nebude stejné... Ty modemy se už asi
nenabízejí a nejsou tolik rozšířené jako 8122. Ale zkuste do něj vlézt
telnetem a vypsat help.
Ty modemy se už asi  nenabízejí a nejsou tolik rozšířené jako 8122.
Ale problém s NAT je tam též. I když ne všem to vadí. norm. uživatel,
který nepoužívá p2p které otevírá stovky spojení o tom ani neví.

Zkuste prolézt tu debatu na DSL. Obecně těch 8122 bylo mnohem víc a je s
nimi víc zkušeností.
Vůbec nejslepší modem byl a je  Alcatel Speedtouch ( Thomson) 510i v4
dodnes se dává na "profi" adsl linky (firmy, pronájmy..)
 Nově na ADSL 2+  je v pohodě D-link 584T  s fw
*V3.00B01T02.CM-A.20060621 *Fw je původně vyvinutý a určený na
IPTV+internet, tam se stabilita předpokládá - funguje bezproblémově i s
norm. ADSL, ADSL 2+ .