domaci automatizace

Pavel Rotter PavelRotter@newte.cz
Úterý Leden 30 11:42:14 CET 2007

Dobrý den!

Asi jste mi mou větu :

> Neberte to jako nejaky negativizmus ale porad se
> nemohu ubranit pocitu jiste neprimerenosti v teto oblasti,
> navic u nizkoenergetickych domu s velmi problematickou
> navratnosti (potencionalni uspory nejsou financne zadna
> supa)

Vyložil ve špatně :-) nemyslím návratnost nízkoenergetického domu jako
celku, nýbrž investicí do různých překomplikovaných způsobů vytápění, kde
různé servopohony, klapky výměníky stojí nemálo peněz. Když v moderním domě
ušetříte polovinu nákladů na vytápění tak odhadem to bude tak 10 tisíc což
je za 10let 100 tisíc a za těch při dnešních cenách moc sofistikované řešení
nepořídíte. Jinak co se týká využívání teplého vzduchu rekuperace při
ventilaci jsme v tom za jedno vidím tam největší prostor a také i
zpříjemnění bydlení jako takového v tom plně souhlasím a také jsem to
zmínil...

Přeji Vám pěkný den!

S pozdravem

Pavel Rotter