Pár dotazů k ADE7756

adam@studio81.cz adam@studio81.cz
Úterý Leden 23 12:47:24 CET 2007

Dobrý den.
Nejdříve bych se tady chtěl představit jakožto nový člen ;)
Jmenuji se Adam Kadlec, v současně době studentem VUT v Brně na elektro
fakultě a elektro je muj takovy menší koníček;) a možná v budoucnu i denní
chleba;)

a teď k mým dotazům.
Vyvíjím teď jedno zařízení pro měření proudu/napětí a spotřebovaného
výkonu. V podstatě se jedna o proudovou a přepěťovou a podpěťovou ochranu
společně s watmetrem.

Pro měření využívám obvod ADE7756 od Analog Devices a pro řízení MCU
IP2022 Ubicom. Po dlouhém laborovaní jse mi podařila rozchodit SPI
sběrnice pro komunikcai Ubicomu s ADE. ADE mám zatím odpojeno od sítě a
tak jsem zkoušel načítat defaultní hodnoty registru co ma ADEčko v sobě.
ADEčko mam nastaveno defaultním slovem v Mode Registru 0x0C a všechny
registry vrací defaultní hodnoty až na první dva WAVEFORM a AENREGY.
 - v čem může být problém že nevracejí nuly? WAVEFORM vrací náhodně buď
samé 1 nebo 0 a AENERGY provádí jakousi dekrementaci k nule a pak zase
skočí nějke random velkem číslo a opět dekrementuje.

dále řeším problém jak propojit ADE se sítí. Pro měření proudu hodlám
použít Proudový transformátor PT3/V 500 od firmy PMEC. Co se týká vycházím
z defaultního zapojení jaké je pro eMeter od Analogu (viz příloha) hodnoty
jednolivých prvků:
R1, R2 - 2,2 ohm
R3, R4 - 1 kohm
C1, C2 - 33n
na PMECu mam uděláno 5závitu.
Když to připojím k síti a sleduju oba registry WAVEFORM a AENERGY tak se
nic nezmění, hodnoty v nich jsou stale stejne jako v odpojeném stavu.

 - Pomohl by mi někdo s návrhem vstupního obvodu pro to ADEčko?

Předem díky za odpovědi.
AK