cim rozumne merit vykon anteny?

Martin Patka hwmp@semily.net
Čtvrtek Leden 18 00:32:56 CET 2007

Zdravim,

CTU nemeri ze vzduchu, to by ten jejich zpusob mereni kazdy zpochybnil.
Meri zarazenim pomerove odbocnice mezi zarizeni a antenu, ale paradoxne
to zarazuji hned za zarizeni, takze i delku kabelu (utlum svodu) odhaduji.
Taky skutecny zisk anteny je nezajima, oni jedou podle udaju vyrobce a
proste ten zisk anteny prictou - to, ze mnoho vyrobcu jsou optimisti a
nadhodnocuji skutecny zisk anteny z obchodnich duvodu, je nezajima.
Taky je absolutne nezajima PSV (a videl jsem na vlastni oci komercne
prodavanou antenu, ktera mela hodnotu PSV 6 !!), takze Vas celkem vzdy
o par dB osidi... Sice akceptuji "toleranci mereni" 2-3dB, ale to je tak
zhruba hodnota toho, o co Vas sidi... Takze to je v podstate opet
"nulova tolerance".....

Meri to logickym analyzatorem, ktery ma pametove funce a hodnoty mereni
s casem "akumuluje", takze dokazou zmerit vykon i na AP s nulovym
nebo minimalnim datovym provozem (pokud AP nevysila data, tak to vykresleni
cele krivky trva asi 10 minut).

Jinak pokud se podari prinutit AP k plnemu datovemu provozu, muzete
to merit i pomoci
http://www.wifi-obchod.cz/produkt.php?ID=303&s1=5&s2=4&s3=0&s4=0
- tenhle merak mame a zkouseli jsme ho porovnavat s tim, co zmeri
profi merak (nejaky Wiltron - typ uz si nepamatuju), a maji to docela
dobre zkalibrovane.....  Ovsem v realu se vyhnat AP na "kontinualni"
vysilani neda, takze zmereny vykon je trosku mensi, nez ve skutecnosti.

Ale to porad jen merite vykon "do anteny", ale co ta antena ve skutecnosti
vyzari (a kam), to uz je magie....

> Mně neni jasná jedna věc - aby hoši z ČTÚ mohli měřit anténu jen tak z
ulice, tak musí vědět i vzdálenost - a to asi dost přesně. Druhá věc je, že
by měli měřit v ose jejího největšího vyzařování.

> Udělat nějaký měřidlo v amatérských podmínkách by IMHO šlo z úzce směrový
antény (tj. síto) a ocejchovat to na známym výkonu v daný vzdálenosti od
měřený antény.

> P.K.

zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:     smartin@mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work: +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz