Navinutí cívky

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Leden 13 21:08:49 CET 2007

> Lenže asi 0,005mm (to je hrúbka laku) vedľa je susedný drôt. Na zvarenie
> medi treba teplotu okolo 1000C. Ten lak nemá ani minimálnu šancu to vydržať.
> Skrat aj len jediného závitu znamená koniec. Jedine v prípade Vami uvedenom
> zoxidovanom vývode mimo vlastné vinutie. No to je podľa mňa taká rarita, že
> radšej tipovať Loto - to je asi väčší predpoklad úspechu.

Zdravím,
  souhlasím s Vámi, že se to skutečně nemusí podařit. Ale uvědomte si, že ten
"mikrooblouk", který tam vznikne, nejenže ohřívá, ale hlavně přenáší částice
hmoty takovým způsobem, že může způsobit vytvoření "hrotu" a pokud je mezera
mezi těmi konci drátu skutečně malá, vodivé spojení tak brzy, že okolí se
nestačí ohřát a lak protavit.
  Rozhodně to nelze doporučit jako spolehlivou a vždy funkční metodu, ale jak
říkám, ten motor funguje dodnes (alespoň tak před půl rokem, kdy jsem ten
magnetofon pouštěl, ještě fungoval) a to trafo fungovalo do konce svého
užívání. Obě zařízení však samozřejmě měla podstatně tlustší drát a jak říkám,
nedivil bych se, kdyby to bylo tou oxidací, u toho motoru totiž jsem při
pokusu o opravu nejdříve "vybali" ten horní konec a ten byl oxidovaný pořádně,
ale jeho propájení nepomohlo, tak jsem tam pustil tu šťávu a to pak pomohlo.
  Myslím, že už celkem nemusíme pokračovat v diskusi - když je to už beztak
mrtvé, za tu zkoušku nic nedám a a pokud by se to "opravilo", může to být
alespoň příjemné překvapení.
                    S pozdravem Pavel Troller