Re: Navinutí cívky

Milan Mlynarcik milan.m@centrum.sk
Sobota Leden 13 20:26:29 CET 2007

Lenže asi 0,005mm (to je hrúbka laku) vedľa je susedný drôt. Na zvarenie
medi treba teplotu okolo 1000C. Ten lak nemá ani minimálnu šancu to vydržať.
Skrat aj len jediného závitu znamená koniec. Jedine v prípade Vami uvedenom
zoxidovanom vývode mimo vlastné vinutie. No to je podľa mňa taká rarita, že
radšej tipovať Loto - to je asi väčší predpoklad úspechu.

                                  Milan  Mlynarčík

Jak jsem právě napsal, mám za sebou 2 úspěšné opravy, ale v obou případech
to mohlo být ne trhlé vinutí, ale např. zoxidovaný a špatně spájený spoj
vnitřního konce vinutí na přívodní lanko. Zde je tento způsob opravy
skutečně
reálně použitelný. Myslel jsem si, že by to mohl být případ i této cívky,
ale
nebyl.
  Jinak - moje metoda s kondenzátorem vytvoří v okamžiku průrazu rezonanční
obvod, takže proud nenaroste skokově, ale dojde ke tlumeným kmitům (velkou
impedancí zdroje VN můžeme zanedbat, jakmile cívka vede, tuto ss složku
prakticky zkratuje) a díky tomu se energie v obvodu nějakou dobu udrží a
věřím,
že může způsobit "rozumné" svaření přerušeného místa, aniž způsobí takový
spád potenciálu, který by si vynutil průraz izolace mezi sousedními závity.
         S pozdravem Pavel Troller