NiMH

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Neděle Leden 7 15:55:40 CET 2007

Nevidim zadny problem. Je fakt, ze mne se zrovna GP moc neosvedcily, ale v dnesni dobe znacka na aku nic neznamena a nenaznacuje ani nic o tom kde byla vyrobena. Pokud k nim chcete byt setrny, tak 2x ci 3x nabit v te vasi pomale nabijecce a tim nic nezkazite, jen je nechte dostatecne vybit. Pak uz je klidne nabijejte treba v rychlonabijecce. Nic jim to neuskodi. Jedine co temto clankum skodi je dlouhodoba necinnost. Pametovy efekt vyskrtnete ze sveho slovniku. S tim se dnes uz asi nesetkate.
Ja uz ani pomale nabijecky nepouzivam ani na nove clanky a nemam nejmensi problem. V poslednich 2 letech jsem presel na cinske clanky AIT a nemam nejmensi problem. Predtim SANYO a take zadny problem. SANYO maji primo v datasheetu uvedeno nabijet 1C, tj. 2000 mAh clanek dvema ampery. Na to jsme drive nebyli zvykli, ale je to tak.
J. Polivka

  ----- Original Message -----
  From: JMD
  To: hw-list@list.hw.cz
  Sent: Sunday, January 07, 2007 1:58 PM
  Subject: NiMH

  Kupil som v kamennom obchode set - nabíjačka s 8 hodinovým nabíjacím cyklom s dobíjateľnými NiMH batériami typu AA HR6 230AAHC s typ. kapacitou 2250mAh od výrobcu GP. Zarazilo ma, že na orig. obale nie je uvedený dátum výroby (ani spotreby ale to už je logické). Po premeraní mali nové batérie vybitie na hodnotu 0,69V čo ma prekvapilo. Pamätám si že kritická hodnota vybitia je 0,9V. Môže to mať vplyv na životnosť a počet nabíjacích cyklov (garantovaných je 1000x). Samotný set s nabíjačkou som volil  optimálne na 8hod, nechcel som rýchlejšiu nabíjačku kôli životnosti batérii. Ale aj táto na začiatok dáva vysoký prúd na jeden článok 380mA pri 1,4V. Doporučujete prosím ich po prvý krát nabíjať radšej na menej výkonnej nabíjačke? Možno moje skúsenosti sú už staromódne a technológie sú o skok ďalej, preto píšem moje otázky. Ďakujem za odpoveď.

  http://www.nod32.cz

  http://mail.szm.com - e-mail a priestor na www stranku zadarmo
  http://webhosting.szm.com - domeny a webhosting za najnizsie ceny