Reprobedna - was: OT: vykru?ova? d?r

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Leden 5 15:50:53 CET 2007

Subwoofer je na ho*no. Zkuste si prohledat archiv s mými příspěvky na toto
téma. To co vám tvrdí marketing a moderní pseudoučebnice akustiky je kec.
Jediné kde toleruji subwoofer je pásmo 15..35Hz, přinejhorším tak do 45Hz a
to v pásmu do 3dB (stejně jako zbytek slyšitelného spektra v tomto pásmu
pokryjí hlavní bedny). Holt na tu subbasovku sjem se ještě nezmoh. Ony mi
stejně bedny jedou hodně nízko a i nějaký infrazvuk vyloudí ikdyž už
ne -3dB, takže mě to tolik nepálí. Děcka teprve začínají dorůstat hlasité
reprodukci (hm, co je to hlasitá reprodukce proti tomu když se fest opřu do
klávves klaviru? - zvuk člověk potřebuje i cítit) a přes MIDI tam těch basů
je dostatečně (zvuk je pěkně cítit), komerční CDčka jsou neskutečně ořezaná
(zvuk moc cítit nejde).

Ono při návrhu nejde jen o rovnou charakteristiku, ale jde taky o to jaký
výkon budete moci do té bedny při nejhlubších basech bez zkreslení tlačit,
že pane Grunt? Ani litry a bandpass nejsou všechno. Kdybyste to vyhrabal,
tak na těch třech návrzích jsou krásně vidět jednotlivé kompromisy. Mě se
nejvíc zamlouval ten nekompromisní návrh :o)

Obávám se ale, že návrh kdy z bedny čouhá jen nátrubek, moc kvalitního zvuku
nedodá. Zato basového hukotu a dunění dostatečně. Je však otázkou, zda-li
dotyčnému jde o kvalitní zvuk, nebo o hukot basů. 3dB je krásný výpočet,
zvlášť když ven nejde ozvučnice, to má matematický model konstrukce a
materiálu bedny? Brouků bych vám mohl nasadit ještě několik i ty o MDF
deskách - lepší jsou z betonu, mramoru (beton je lepší) nebo tlusté
překližky...