RS-485 podpora Linux ?

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pátek Leden 5 13:48:18 CET 2007

> Otazka je zda to je dobre reseni , co na to pan Poucha jako zdejsi nejvetsi
> znalec RS485, pouzivat "rucni" prepinani nebo to nechat na prevodniku ?

Pan Poucha je ted mimo svoji kancelar tak si dovolim odpovedet za nej,
vrati se kazdou chvili tak me treba doplni. Volba zalezi na tom jak
rychle to prepinani ma byt a jak je schopen jej ridit ten kdo ridi
komunikaci.

Automat ma tu nevyhodu, ze po poslednim bitu chvilku ceka jestli
neprijde jeste dalsi (protoze samozrejme nevi ze slo o posledni bit) nez
  linku 485 uvolni. V te dobe ale uz mohou jit data na druhou stranu
ktera  tim mohou byt oriznuta. Je proto treba zvolit prodlevu mezi daty
nebo zvolit kratkou prodlevu prepinani prevodniku.

Rucni ovladani nevyhodou automatu netrpi ale zase musi master byt
schopen prepnout linku skutecne po poslednim stopbitu. Toto se treba pod
Widlema spatne realizuje protoze predavaji pouze informaci, ze je
prazdny buffer ale ne vysilaci registr. Samotny uart (16550) ale tuto
informaci poskytuje, mozna ji Linux predava ci v jadre podporuje, to Vam
musi odpovedet nekdo Linuxu znaly.

Takze pokud mam spolehlivou informaci o stavu vysilani je lepsi zvolit
rucni rezim, pokud ne je vhodne pomoci osciloskopu nastavit automat.
Spavne zakonceni a definice klidoveho stavu je samozrejmosti.

neco malo teorie o 485 je zde
http://www.papouch.com/shop/scripts/_ruzne.asp?clanek=uvod ale prepinani
je popsano pouze textove.

S pozdravem