opet stary monitor

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Únor 27 16:52:35 CET 2007

Zdravím,
  tato technologie je známa už z doby starých černobílých televizorů.
Přežhavování vyčerpané obrazovky mnohdy pomohlo a existoval i
regenerátor, který nejenže vlákno přežhavil, ale ještě chvilkově
zatížil katodu několikanásobkem běžného pracovního proudu, čímž
mohlo dojít ke sloupnutí vyčerpané emisní vrstvy z povrchu katody
a k relativně poznatelnému obnovení obrazovky. Někdy tím ale došlo
k úplnému zničení obrazovky, což však většinou moc nevadilo, neboť
k regeneraci se přistupovalo jen v případě, že by beztak byla
nutná výměna obrazovky.
          S pozdravem Pavel Troller