Re: Co to je Amplidyn čili Rototrol ?

BuFran BuFran@seznam.cz
Pondělí Únor 26 20:48:36 CET 2007

> **Hezký den,

>     v jedné staré knize jsem našla zmínku o Amplidynu a tak hledám co to
> je a nic nenacházím. Našla jsem jen pár odkazů s tím, že to je rotační
> zesilovač a že se to dříve používalo a také že to je něco podobného jako
> selsin. Víc nic. Je možné že mi to vyhledávače tají, už jsem si toho
> také všimla, že mně se na dotaz zobrazí něco jiného, než někomu jinému
> na stejný dotaz.

>     Budu moc ráda za informaci co to je, zvědavost je příšerná vlastnost ;-)

  Amplidyn je mechanicky zesilovač. Tady je nejake zapojeni jak se to
pouzivavalo. Kdysi se s tim regulovaly otacky motoru.

http://www.spszl.cz/modules/wfdownloads/visit.php?cid=5&lid=26

  Měli jsme to tento tyden na prednasce, respektive pouze veta uz se
to nevyrabi, ale je to pekny kousek historie. U regulace otacek to
melo vyznam, ze buzeni amplidynu bylo pripojeno primo na sit, osa
rotoru mechanicky sprazena s osou regulovaneho motoru/dynama a pokud se
zvysily otacky, tak ten amplidyn snizil sve vystupni napeti, ktere
se privadelo na vstup buzeni dynama ktere diky tomu snizilo vystupni
napeti. Pri spravne volenych konstantach se vystupni napeti drzelo
konstantni nezavisle na rychlosti hridele. To same symetricky pro
motor.

Proste takovy "mechanicky tyristor" jak to rekl nas pan profesor :)

--

S pozdravem,

    František Burian