Re: anlog - digital (prosím ne FLAME)

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Pátek Únor 23 22:26:36 CET 2007

Asi takhle. Pokud to bude popisovaný řetězec, není důvod to digitalizovat,
pokud se do zvuku nemají zavádět nějaké speciální efekty (např. malý
frekvenční posun pro odstranění pískání od zpětné vazby). Ten analog bude
vždycky lepší. Pokud do toho řetězce zařadíme záznam, ten analog bude
najednou mnohem horší. Sice jsem viděl magneťák který údajně chodil v
kvalitě CD (rychlost 76, Dolby A), ale není to levná záležitost (i na provoz
a záznamový materiál je dost neskladný). Podobné problémy jsou i s rádiovým
přenosem, se střihem, synchronizace s filmem (videem....)
Anděl

----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <sasa.svobodova@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, February 23, 2007 5:12 PM
Subject: OT: anlog - digital (prosím ne FLAME)

Hezký den,

    předem říkám, že NECHCI ROZPOUTAT FLAME ale chci jen nějakou
seriózní odpověď.

    Mějme zařízení na zpracování zvuku. Jedno je klasické analogové:
mikrofon, zesilovač, korektor, koncový stupeň a reproduktorek.  Druhé je
digitální: mikrofon, zesilovač, A/D převodník, DSP, D/A převodník,
koncový stupeň a reproduktorek. Obě zařízení jsou určena pro přenos řeči
a frekvencí v řečovém pásmu.

    Je nějaký rozumný důvod, aby digitální přístroj měl horší zvuk ?
Pochopitelně pokud budou oba přístroje stejně nastavené a stejně
kvalitní. V jednom  fóru jsem se totiž dočetla toto :Jinak souhlasím, že
analog je lepší než digi už z principu zpracování zvuku, ale to je na
dlouhé povídání" Jenže mi to nějak nejde na rozum. Je to jen poblázněný
Hifista a nebo na tom něco je ?

Saša K. Svobodová

P.S.: Omlouvám se za svojí češtinu, vím že není ideální,
      či spíše plná chyb, ale lepší to už asi nebude.
      Někde mám papír, že to není moje chyba, ale že příroda :-)

          web: http://www.sasa.monty.cz

          ICQ:  260 344 186