Vyroba toroidniho trafa na kolene

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Pátek Únor 23 09:54:15 CET 2007

Myslite jako ten uz navinuty drat pouzit jako primar? Ja bych to
klidne zkusil. Nejdriv zmerit proud naprazdno pri 230 V (samozrejme
zacit nizsim napetim nebo to merit nekde kde nevadi troska cmoudu a
roztavene medi na zemi), tim se ukaze jestli je to jadro vubec zelezne
a jestli je tech zavitu dost. Potom navinout par zavitu tlustym dratem a
zmerit prevod a nakonec zkratovat sekundar a zmerit charakteristiku na
kratko. Dosadi se do vzorecku (neporadim, zapomnel jsem) a vite o
trafu vsechno podstatne a muzete namotat sekundar dle libosti. Pak to
ale chce jeste zkousku otepleni pri zatizeni.

Ales Prochaska