[OT] vyber televize

Aleš Chlubný ales.chlubny@seznam.cz
Pondělí Únor 19 16:41:46 CET 2007

Dobry den,
pote co nam vyhorela nase cca 20 let stara Tesla Rubin (kupodivu mela celkem
slusny obraz az do sve smrti) my jsme asi pred 3 tydny koupili 72cm 100Hz
Teslu typ 291SRF15STPP, cena cca 9000Kc a dostali jsme s tim i SetTop Box
(ktery sice zatim nepotrebujeme) a zatim jsme s ni spokojeni. Obraz pekne
klidny - v obchode stala vedle 50Hz Philipsu a ten rozdil byl opravdu
pozorovatelny, navic ty Philipsy mely o dost horsi obraz pri stejnem slabsim
signalu, takze tuner te Tesly asi bude kapanek lepsi. Ma celkem pekne
udelane menu, dost moznosti k nastaveni a je to 2 tunerova TV takze zvlada
PIP, PAP a Scan (asi 12 malych nahledu ze vsech kanalu). Je to 4:3 ale da se
prepnout do nekolika dalsich rezimu. Jinak zadnych chyb v obraze pri
rychlejsich scenach jsem si nevsiml, jen kdyz jsem pripojil vystup S-Video
notebooku do AV Scartu tak jsem si vsiml horsi geometrie obrazu a trochu
tmavsiho leveho horniho rohu. To je ale pri beznem TV vysilani temer
nezjistitelne (stejne se clovek zabere do deje a drobnych chybicek, ktere by
musel vylozene hledat s xichtem na skle, si vubec nevsimne :-)).

S pozdravem,
Ales Chlubny

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Monday, February 19, 2007 4:00 PM
To: HW-news
Subject: [OT] vyber televize

Přátelé, nekupovali jste někdo v poslední době velkou televizi?
Podělte se o zkušenosti. Chtěl bych nějakou 72cm úhlopříčku, radši značkovou
(Philips, Thomson, Panasonic, JVC, Samsung; Sony už skleněnky nedělá) než
neznačkovou (Hyundai, Gogen, OVP, Luxtronic, LG atd.).

Mám vytipovanou televizi Philips 29PT5458, klasická skleněná obrazovka,
50Hz. Dá se koupit už za 7 tisíc (vč. DPH). O víkendu jsem ji okukoval v
jednom elektru, pomačkal jsem si i dálkáč. Vedle byl Panasonic 50Hz a na něm
mě zarazilo, že po stranách byly vidět tmavší místa - na dvojce bylo akorát
nějaký lyžování, tak to na tom sněhu bylo dost poznat. Pak tam byl ještě
Samsung 50Hz, ale o 1000 dražší a o 10cm hubenější, což nutně nepotřebuju.

LCDčko ani plasmu nechci, jednak kvůli ceně a druhak mi připadá, že kvalitou
obrazu zatím nepředehnaly klasiku.

Taky uvažuju o 100Hz, ale mám obavy aby neměla ten jev, kdy špatně zobrazuje
rychlejší pohyby. Nevím, kde dneska jsou ty technologie - jestli už je to
dávno vyřešené nebo naopak jsou skleněný televize výběhový zboží a tak se
šetří kde se dá? Nezanedbatelná není ani skoro 2x tak velká spotřeba energie
než u 50Hz. K blikání obrazu - mě to u televize nevadí (při pohledu zpříma
ze 3 metrů to nepozoruju), u tý Philipsky mi dokonce subjektivně připadalo,
že bliká míň než vedle stojící Panasonic.

Další věc, širokoúhlá obrazovka - má už dneska nějaký význam? Moje sbírka
DVDček je z většiny nahraná z televize, současný vysílání je z 90% ve
formátu 4:3 a taky nevím, jestli se dá širokoúhlá televize nastavit tak, aby
automaticky zachovala správný poměr stran - ne aby byla vyplněná maximální
plocha. V prodejnách elektro je vždycky obraz roztažený a to je to, co
nechci. Představa, že vždycky zapnu televizi a pak budu muset ručně přepnout
formát, mě moc neláká.

Předem díky za jakékoliv reakce.

Pavel Kadečka.