OT: napětí na kondenzátorech

Středa Únor 14 20:28:35 CET 2007

Hezký večír,

    chtěla jsem se zeptat na jednu věc. Možná to je banalita, ale nějak
mi to nedá.

    Jak moc vadí přepětí elektrolytickému kondenzátoru ? Když je na
jmenovité napětí 40V a je na něm v provozu cca 45V ? Je to starý TESLA
kondenzátor TF 010 o kapacitě 220uF napájený z jednocestného usměrňovače
a jako zátěž má v klidovém stavu vlastně jen svod svůj a tyristoru.
Klidový stav má být trvale. Pokud dojde k aktivaci relé, napětí klesne.
Ale aktivace relé znamená problém a to často není.

    Původně byl obvod navržený na 220V ale dneska je všude 230V tak se
ptám, jestli je nutné je vyměnit a nebo jestli se vlastně nic neděje.
Při 220V je napětí totiž pod 40V.

    Děkuji za odpověď nebo postrčení správným směrem.

					Saša K. Svobodová

P.S.: Omlouvám se za svojí češtinu, vím že není ideální,
      či spíše plná chyb, ale lepší to už asi nebude.
      Někde mám papír, že to není moje chyba, ale že příroda :-)

          web: http://www.sasa.monty.cz

          ICQ:  260 344 186