Jaký C kompiler (AVR)

Martin Moštěk xtyca@seznam.cz
Středa Únor 7 11:01:00 CET 2007

V mailu jsem  myslel primo efektivitu kodu dle zvoleneho kompilacniho
modu. Codevision ma dva zakladni mody kompilace. Optimalizace na
velikost a na rychlost. Vytvoril jsem napriklad projekt ( AT MEGA 128 -
5500 radku kodu), ktery v pripade optimalizace na velikost zabiral 18%
flash a v pripade optimalizace na rychlost zabiral 30% Flash. Assembler
v obou pripadech byl logicky a ciste optimalizovany (skoky, volani
podpogramu - proste zadne prasarny :-)) )a navic jsou do assembleru
primo vlozeny komentare z C, ktere usnadnuji citelnost.

Porovnavali jsme (2 roky zpet) vytvoreny kod v Codevision a v GCC, dle
hlediska citelnosti (cistoty kodu), rychlosti a velikosti a vse rozhodne
hralo pro Codevision. Nechci se tu opirat do GCC, komilace v GCC urcite
chodi a pracuje s nim mnoho lidi, ale pro pohodli a bezproblemovost
prace hralo vse pro Codevision, tudiz jsme radeji zaplatili 5000Kc a
zacali pouzivat Codevision.

Dalsi plus pro Codevision je jiz drive zminovany wizzard. Je to opravdu
hodne silny nastroj pro vstupni vytvareni projektu v AVR procesorech.
Knihovna CPU je velmi obsahla a da se v nem nastavit opravdu hodne,tudiz
opravdu nehrozi chyba v podobe spatne nastavenych registru CPU.

Ok, snad to bude stacit, kdyztak napiste co jeste by Vas zajimalo :-)).
Mejte se, Martin.