OT poplatky za lekaře a recepty

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pondělí Prosinec 31 11:10:37 CET 2007

Jiri Foldyna napsal(a):

> Uz jen cekam, kdy do problematiky financovani zdravotnictvi zatahnete taky
> kuponovou privatizaci :-))

Tuhle narazku nechapu...jen popisuju realitu.

> vyrazne nezhorsi jeho zdravotni stav. Kazdopadne si temer o 7.000 polepsi
> oproti r. 2007.

Zeptam se vas za rok - to bude urcite lepsi. Kolik si skutecne polepsil.

> Zde se omlouvam, zamenil jsem regulacni poplatek za predpis a za
> hospitalizaci. Mimochodem, proc si myslite, ze by si pacient nemel na
> hospitalizaci prispet ? Pokud lezim ve spitale, nespotrebovavam doma
> potraviny ani energie (a ze toho je podstatne vice, nez za 60 Kc denne, na
> to si klidne vsadte), takze usetrim. Tak proc by mne meli zivit ostatni
> danovi poplatnici ?
No to je ovsem retorika ODS jak vysita.

Vy take uctujete zakaznikovi za zbozi na fakture: zbozi, energie,
spotrebu vody, najem atd - predpokladam, ze ji mate zakalkulovanou v
cene ne? Od Noveho roku byste tedy zacal. Cena za zbozi/sluzbu stejna
plus byste navysil na fakture o castky za energie aspol.

Ted se totiz stalo to same. V cene za ukony byla doted zahrnuta
samozrejme i cela rezie nemocnice. To se skokove zmenilo s tim, ze ceny
zustaly. Navic plosny poplatek je naprosto demotivujici - nenuti to
nemocnice mezi sebou souperit o pacienty - treba by se nasly nemocnice
kde by se bez toho poplatku obesly tim, ze funguji usporne a efektivne -
tam by pak samozrejme chodilo vice pacientu. Takhle je uplne jedno do
jakeho spitalu vlezu.

Navic to co pisete plati tak maximalne kdyz jste doma sam. Pokud zivite
dalsi cleny rodiny, kteri spotrebuji v me nepritomnosti jen nepodstatne
mene energii. Spotreba svetel, televize, sporaku a topeni se nemeni s
poctem osob v domacnosti. Je jedno jestli pod 100W zarovkou sedi jeden
nebo 5 lidi.
A co se tyka jidla bych to bral, ale jen v pripade pokud mohu jidlo z
nemocnice odmitnout. Me totiz musi rodina do spitalu veskere jidlo nosit
- bezlepkova dieta ve spitale predstavuje v podstate vezenskou stravu.

  > Aha, takze konecne neco konkretniho - reforma zdravotnictvi
neprinese zadne
> vyhody VAM OSOBNE, a proto je spatna. Ovsem existuje rada jinych, troufam si
> tvrdit horsich pripadu, pro ktere bude prinosem, a protoze jsou mezi nimi i
> mi blizci, tak pro MNE OSOBNE je lepsi, nez stavajici stav.

Stale jsem se nedozvedel v cem to bude lepsi a jak ty poplatky udelaji z
lekaru profesionaly. Co bude tim mechanizmem. Cekam, ze mi odpovite kdyz
to tvrdite.

> Pokud si myslite, ze vite, co je byt nemocny, tak si vyzkousejte JIPku po
> CMP a po nasledne operaci mezisinoveho defektu - moje letosni zkusenost.
> Trochu Vam to srovna obzory.

Muzu Vam garantovat, ze opravdu vim co je byt nemocny a vyzkousel jsem
si to jak ted tak za minuleho rezimu. Do svych 18 let jsem absolvoval
tusim 7 nebo 8 tezkych nekolikahodinovych operaci s hospitalizaci 3-6
tydnu (prvni v jednom roce a posledni v 18letech) ve Vinohradske
nemocnici a pamatuji si kdyz docent Mestak jeste chodil po spitale jako
mladej medik.
Nepisu Vam to z duvodu kdo je vic z nas dvou nemocny, ale proto, ze
obzory mam rozsirene vic nez lecktery stary kmet a nektere veci si
dodnes pamatuji jako dnes a docela rad bych si je odpustil. Cas od casu
se mi o tom zda - treba jak se z pahylu detske ruky vyrabeji
napodobeniny prstu - a to je to uz 30 let.

Takze pokud to chcete slyset na rovinu - dnesni zdravotnictvi je sice
hypersupermoderni a umi zazraky, ale vse kolem okolo je hruza a
neprofesionalita. Pokud srovnam jen takovou vec jako je uklizeni na
oddelenich a pokojich tak proti roku 1985 je to dnes stredovek. To, ze
vam kazdy den lezou na pokoj nachcipany pribuzni je opravdu stredoveky
vydobytek. Kdyz me nasi odvezli v mladi do spitalu tak jsme se videli
jen pres sklo do propusteni z osetrvani.

> A ano, verim, ze narovnani idiotskeho zpusobu finacovani zdravotni pece (a k
> tomu _mohou_ regulacni poplatky pomoci) prispeje i k vyssi profesionalite
> zdravotniku.

Jak prispeje pausalni poplatek ke zmene? Za jak dlouho se to podle Vas
projevi a kde to teda poznam?

> Na zaver - CMP u mne diagnostikoval a na neurologii mne zavezl muj prakticky
> lekar. Takze nemusi jit jen o "papirozrouty", je to jenom o lidech. Ziji v
> Ostrave.

Tak to si muzete jen gratulovat a nehazu je do jednoho pytle. I aj znam
dobre lekare. Bohuzel tech spatncyh znam mnohem vic.

RV