RE: OT poplatky za lekaře a recepty

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Pondělí Prosinec 31 09:48:56 CET 2007

> zdravotnictvi na
> No reforma zdravotnictvi ne, ale danova reforma ano, protoze ani
> specialni potraviny nemaji zadnou vyjimku a prechazi do 9%.

Uz jen cekam, kdy do problematiky financovani zdravotnictvi zatahnete taky
kuponovou privatizaci :-))

> Kde jsem neco takoveho napsal???!!! Ja jsem reagoval jen na
> to proc si
> nekteri pacienti nemohou dovolit napsal leky na dva mesice nebo dyl
> dopredu. A to proto, ze na to proste nemaji to zaplatit
> najednou. Tak mi
> tady nepiste nic o demagogii...reagujete na uplne neco jineho nez co
> bylo psano.

Napsal jste :
"Jinak je take dosti velky rozdil jestli mate zaplatit 1500Kc za leky nebo
jen 750Kc za polovicni mnozstvi kdyz mate maly duchod."
Pochopil jsem to jako kritiku zmen uhradove politiky leku v r. 2008, pokud
jste psal pouze o kumulaci plateb do jineho casoveho obdobi, pak mate
pravdu. To ovsem nic nemeni na skutecnosti, ze ignorujete ekonomicky efekt
limitu na doplatky a vyzdvihujete 30 Kc za recept a klinicke vysetreni.
Nemohu mluvit za seniory vseobecne, ale v mem okoli si nikdo z nich neshani
provaz. Konkretne muj otec (75) zaplati v roce 2008 neco malo pres 12.000 na
doplatcich za leky plus 720 Kc na regulacnich poplatcich, pokud se nejak
vyrazne nezhorsi jeho zdravotni stav. Kazdopadne si temer o 7.000 polepsi
oproti r. 2007.

> Ve skutecnosti dlouhodobe nemocni, pokud jejich
> poplatky plus poplatky
> castku 5000 Kc,
> maji 3 mesice,
> tom, ze sracky
> budete muset
>
> Problem bude v tom Vasem "mam pocit". Zjistete si co se skutecne bude
> zapocitavat do toho limitu. Protoze treba zrovna hospitalizace se do
> toho limitu nezapocitava. Takze pokud budete lezet ve spitale
> 6 mesicu vyplaznete 11.000Kc a limitem jste stale na 0.

Zde se omlouvam, zamenil jsem regulacni poplatek za predpis a za
hospitalizaci. Mimochodem, proc si myslite, ze by si pacient nemel na
hospitalizaci prispet ? Pokud lezim ve spitale, nespotrebovavam doma
potraviny ani energie (a ze toho je podstatne vice, nez za 60 Kc denne, na
to si klidne vsadte), takze usetrim. Tak proc by mne meli zivit ostatni
danovi poplatnici ?

> Jestli tedy chcete vedet jak usetrim muzeme konkretne:
> uzivam Calcium, roztok Na2HPO4 (cas od casu infuzne) plus specialni
> potraviny, ktere vubec nejdou pres zdravotni pojistovnu
> od Noveho roku se mi nevyplati psat si na recept calcium - bude to
> nespis plichta - poplatky versus cena
> roztok fosforu - nejspis to same co calcium - mozna se mi vyplati si
> koupit fosforecnan p.a. v drogerii a namichat si to sam
> takze i z toho mala co mi pojistovna hradila mi nebude hradit
> nic plus
> zaplatim veskere hospitalizace ze snizene neschopenky a vyssi DPH na
> [...]

Aha, takze konecne neco konkretniho - reforma zdravotnictvi neprinese zadne
vyhody VAM OSOBNE, a proto je spatna. Ovsem existuje rada jinych, troufam si
tvrdit horsich pripadu, pro ktere bude prinosem, a protoze jsou mezi nimi i
mi blizci, tak pro MNE OSOBNE je lepsi, nez stavajici stav.

> K tomuhle co jste napsal Vam skutecne nemohu rict nic nez to, ze se
> snazte nebyt nemocny, protoze procitnuti z reality bude
> opravdu tvrde.
> Pokud mate pocit, ze 30Kc poplatky udelaji z lekaru profesionaly jste
> bud naivni nebo tady nezijete a je Vam to tudiz jedno.

Pokud si myslite, ze vite, co je byt nemocny, tak si vyzkousejte JIPku po
CMP a po nasledne operaci mezisinoveho defektu - moje letosni zkusenost.
Trochu Vam to srovna obzory.
A ano, verim, ze narovnani idiotskeho zpusobu finacovani zdravotni pece (a k
tomu _mohou_ regulacni poplatky pomoci) prispeje i k vyssi profesionalite
zdravotniku.
Na zaver - CMP u mne diagnostikoval a na neurologii mne zavezl muj prakticky
lekar. Takze nemusi jit jen o "papirozrouty", je to jenom o lidech. Ziji v
Ostrave.

Jsem toho nazoru, ze se tema vycerpalo, a tak Vam radeji preji Novy rok bez
zdravotnich problemu.

JiriF