Fotoradar PL // RE: Doprava - matouci cedule

Jan Galuszka konference@ei.cz
Neděle Prosinec 30 14:14:35 CET 2007

Ohledne znacky radar a k radarum prihodim praktickou zkusenost z Polska.

Par krat do roka jezdim trasu Karvina Warszawa. Je to cca 360 km, cesty
vetsinou ctryrproude, ale co par kilometru krizovatka, semafor, ... hlavni
tah do hlavniho mesta Polska.
Takze vetsinou 90 a pred kazdou krizovatkou 70 nebo 50.
Mam rekord 3,5 hodiny .. coz je nad 100km/h .. vcetne pokuty cca 1000 Kc ...
ale to je 5 let zpet.

V poslednim roce na teto trase nasadili fotoradary a to velice otevrenym
zpusobem. Cca 500 m pred predmetnym radarem je velka cedule "UWAGA
FOTORADAR"  a cca po 500 je velka neprehlednutelna krabice.
Slysel jsem statistiku, ze na tech cca 350 km je tech krabic osazeno 37 kusu
a to na kazde nebezpecne krizovatce.
Ne vsechny krabice jsou osazeny, ale nikdy nevite ktera je osazena

Jednou jsem jel z Warszawy v noci domu, jel jsem klidne, kolem mne jezdily
rychlejsi auta. Mozna 10x jsem zazil zablesk fotoradaru ... takze neco maji
osazene.

Kdyz se na to podivam jako sofer, ktery jiz hodne zklidnil hormony, musim
rict, ze je to velkym prinosem v provozu na teto nebezpecne ceste. Pozoruji
sofery, jak pred kazdym fotoradarem vyradi rychlost, vklidu dojedou ke
krizovatce a pak na to slapnou. A oto slo ... aby v te krizovatce byl provoz
bezpecny.

A co na to, ze ted si na cestu radeji davam 5 hodin? ... cas se najde,
vyjedu driv ... a jsem v klidu
A cely provoz na teto trase se ocividne sklidnil.

Kolega zjistoval technicke zazemi techto fotoradaru.
V prvni fazi to byly obycejne digitaky s bleskem, sem tam prijel policajt,
stahnul flashku a jel. Pak se objevily kamerove zaznamy s jednoduchym
prenosem a nedavno jsem videl porad v polske TV, ze prenos je zasilan primo
do sluzebaku, ktery stoji nekolik kilometru ve smeru jizdy, popr. do
centralniho vozu, ktery vyhodnocuje celou divokou cestu sofera.

S pozdravem
               ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan@ei.cz )

FANDA elektronik s.r.o. , Těrlická 475/22, 735 35 Horní Suchá,jednatel: ing.
Jan Galuszka
Tel.: 00420-603531605, fax: 00420-596425819, E-mail:  info@fanda.cz , WEB:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
IČO: 62301802, DIČ: CZ62301802, registrace: Krajský obchodní soud v Ostravě,
oddíl C, vložka 7862