Uz zase nabijecka baterek.

Tony Malecký tony@malecky.cz
Úterý Prosinec 25 20:15:26 CET 2007

Jojo, omlouvam se za překlepy  LIIon-Lipol. Myšleno přesně jak jste odhadl
:-)

LIION jsem lítal 2,1Ah koupené od Baterie Slaný.  Bohužel měly ochrany a na
10A to byla bída...
Podobné jsem našel i pro modelářské využití, ale s podstatně menší
kapacitou, tuším 1,1Ah nebo tak nějak.
Zbytečně lehké a malá výdrž....

Asi vyzkouším pro příští sezónu ty A123....

Tony OK1HMA

----- Original Message -----
From: "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, December 25, 2007 8:04 PM
Subject: Re: Uz zase nabijecka baterek.

Tony Malecký napsal(a):

> Beru regulátory JETI jako neošizené a právě LESR elyt z něj na napájecí
> straně vyčuhuje...
> Takový průser bych viděl reálnej u regulátoru od číňanů... Jeti doufám
> ne...
> To samozřejmě neznamená že přidat tam nějakej lesr elyt by určitě
> neuškodilo

no on nejaky ten kond tam je vzdycky, ale i tak se tam pridavaji - jako
nejvice trpici baterie jsou paradoxne ty v malych EPP poletuchach -
obezka ma vysoky komutacni kmitocet proti dvoupolu - jen je dobre si
vyvest (prismrstit jeste jednu dutinku) vyvod reglu pres maly odpor na
nabiti kondu - jinak vam po par zasunuti zmizi konektor ;-)

> Souhlas. Dokud jsem lítal na LIPOL tak to nemělo chybu. Jen ty ochrany v
> čepičce akumulátoru se blbě proletovávaly... a pokud jsem je neproletoval,
> tak při 10A už se dost projevoval jejich odpor.

myslel jste asi lion? no ale jsou preci pohonne lionky
http://www.jetimodel.cz/cze/power-ion.html, kde nic proletovavat
nemusite (prodava je vic firem a ruzne vykonne). Chodi spolehlive do 11A
  (nektere jine typy nez na odkazu tusim az 16A) a netreba je balancovat
- chodi uplne spickove spolu. Zvlast v samokridle pokud neni uplne
nejake male se tezsi baterie vpredu hodi - jsou vetsinou tezka na zadek.

> Jenže z hlediska váha/výkon díky tomu že A123ky mají menší napětí tak
> nejsou
> lepší než LIION.
> viz http://www.mgm-compro.cz/pdf/lipol-vs-a123-v4.pdf

Ted jste asi myslel lipol? Vite k tomu se tezko vyjadrovat - pokud vim
tak MGM neprodava A123 - pak si lze domyslet proc z jejich pohledu
nejsou nejlepsi...
Navic ty baterie co se sem ted dostaly tak jsou urceny pro rucni naradi
DeWalt a tezko tedy muzou splnovat pozadavky modelaru - musi byt
blbovzdorne a tudiz tezke.

RV