Uz zase nabijecka baterek.

Tony Malecký tony@malecky.cz
Úterý Prosinec 25 19:33:48 CET 2007

Budu ještě reagovat, nakonec myslím že téma je užitečný všeobecně....

>Nevim jak sledujete fora, ale berte znaceni s rezervou - takto znacene
>baterie je lepsi pouzivat tak, ze 12C je to spickove maximum. ;-)

Jasně. Taky jak jsem psal, změřeno že z nich při plném plynu beru něco kolem
10A, což je polovina...

>Navic se dlouho diskutuje u stridavych regulaci zda neni pro baterie
>smrtici pusobeni zpetnych spicek prochazejicich pres diody mosfetu pri
>komutaci vinuti. Tyto spicky maji nabijeci smer a dosahuji velmi
>vysokych hodnot radove desitek A. Pro zmirneni se pouzivaji paralelne ke
>vstupu reglu zapojene lowESR kondenzatory.

Beru regulátory JETI jako neošizené a právě LESR elyt z něj na napájecí
straně vyčuhuje...
Takový průser bych viděl reálnej u regulátoru od číňanů... Jeti doufám ne...
To samozřejmě neznamená že přidat tam nějakej lesr elyt by určitě neuškodilo

>Jeste jedna vec - nevim co to je konkretne za baterie, ale zrovna
>nedavno jsem zaslechl postesk ze se nejaka rada E-techu koupena na jare
>vice modelarum prakticky vsem nafoukla s tim, ze jen mirne zmekly.

Tak to by alespoň něco vysvětlovalo... Nejde mi ani tak o to že ty baterky
můžu vyhodit, jako spíš o to, proč odešly a čeho se vyvarovat...

>Ja sam mam jen dva packy lipolek a moc mi k srdci neprirostly (uz je mam
>dva roky v lednici). Naproti tomu na lionky nedam dopustit i pres to ze
>pomer vykon/vaha je horsi.

Souhlas. Dokud jsem lítal na LIPOL tak to nemělo chybu. Jen ty ochrany v
čepičce akumulátoru se blbě proletovávaly... a pokud jsem je neproletoval,
tak při 10A už se dost projevoval jejich odpor.

>Navic ted uz jsou asi obe technologie pro
>pohon mimo - novy kral jsou A123. Lipoly zustanou jen pro slowflayery a
>podobne kategorie kde se honi vykon a vaha.

Jenže z hlediska váha/výkon díky tomu že A123ky mají menší napětí tak nejsou
lepší než LIION.
viz http://www.mgm-compro.cz/pdf/lipol-vs-a123-v4.pdf

Každopádně i to je varianta na čem budu příští sezónu lítat...  O A123
docela uvažuju i když se mi bez úprav do žádnýho letadla nevejdou....
Ale tak alespoň bude co upravovat a zase s čím laborovat, i když v poslední
době mne dost vzalo pilotování vlastním tělem při rychlosti 240-280km/h :-)
Ale to už je fakt úplně mimo téma....

http://www.youtube.com/watch?v=AgdeVUEvNcw

Tony OK1HMA